Ombuds, vērtējot iesniegumu pieauguma dinamiku īpaši pēdējā pusgada laikā, atzīmē, ka var prognozēt, ka nākamajā gadā to plūsma nesamazināsies, un galvenais ombuda izaicinājums būs spējā rūpīgi un kvalitatīvi iedziļināties katrā no tiem, lai sagatavotu izsvērtus un argumentētus atzinumus.
Kā atzīmē ombuds, nereti atbildes veidošanai ir nepieciešams ne tikai detalizēti izanalizēt problematizēto sabiedriskā medija satura vienību, bet arī uzdot precizējošus jautājumus iesniedzējam un konkrētajam satura veidotājam, kā arī konsultēties ar aktualizētās tēmas ekspertiem, un iedziļināties tās plašākajā kontekstā.
Tas viss, kā norāda Apsalons, prasa laiku, bet ombuda institūtu veido vienpersoniski viens cilvēks. Ombuda darbību nodrošina Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, vienlaicīgi ombuds ir neatkarīgs no tās, kas cita starpā nozīmē, ka galvenais padomes atbalsts ir saistīts ar nepieciešamību ombudam savos atzinumos un vēstulēs ievērot valsts pārvaldē noteiktās dokumentu aprites prasības.
Ombuds atzīmē, ka, analizējot 36 iesniegumus, uz kuriem viņš ir sniedzis savas atbildes atzinuma vai vēstules formā, 18 no tiem attiecās uz Latvijas Radio, deviņi - uz Latvijas Televīziju, seši - uz vienotā sabiedrisko mediju portāla "Lsm.lv" saturu, bet trīs uzdod jautājumus, kas attiecas uz sabiedrisko mediju kopumā.
Kā informē ombuds, piecos no 19 atzinumiem viņš ir atzinis pārkāpumus sabiedriskā medija saturā vai sabiedriskā medija darbinieku rīcībā. Neatkarīgi no pārkāpuma atzīšanas vai neatzīšanas, atzinumu noslēgumos ombuds ir izteicis savus ieteikumus sabiedriskajam medijam.