"Pat ja zobsiksna saglabā savu darbības spēju, ar laiku tā izdrūp agresīvas eļļas vidē. Izdrupušie produkti nonāk eļļā un ar cirkulāciju tālāk eļļošanas sistēmā, aizķepinot eļļas kanālus. Rezultātā eļļas spiediens sistēmā pazeminās un draud ar motora sabojāšanos," uzmanību vērš eksperts.
Neesi praktiskais latvietis, aizved autiņu pie mehāniķa
Lai gan dažiem auto spečukiem varētu rasties doma par zobsiksnas nomaiņu pašiem, eksperts kategoriski iesaka to nedarīt mājas garāžā, bet uzticēt profesionāļiem.
"Jāsaprot, ka, veicot zobsiksnas maiņu, obligāti ir jāpieturas pie auto ražotāja izstrādātas maiņas tehnoloģijas. Lai nomainītu zobsiksnu, bieži vien ir jāizmanto speciāli instrumenti, kuri ir paredzēti konkrēta automobiļa dzinējam," procesa aizkulises atklāj Savkins. Ikvienam transportlīdzekļa modelim ir sava dzinēja tehnoloģija, un nepareiza zobsiksnas montāža var radīt papildu slodzi dzinējam un dārgus bojājumus.
Zobsiksnas maiņas cenas atkarīgas no auto modeļa; var izmaksāt mazāk par 300 eiro, bet var sanākt šķirties arī no 1000 eiro. Parasti zobsiksnu maina komplektā ar rullīšiem un spriegotāju, un šīs detaļas salīdzinoši nav dārgas, taču augstās gala izmaksas rodas no to uzstādīšanai nepieciešamā aprīkojuma un darba stundām.
Sadarbojoties ar profesionālu servisu, tiks novērsti iespējamie turpmākie bojājumi un nodrošināta dzinēja ilgmūžība.
Četras būtiskas pazīmes, kad jāpārbauda dzinēja zobsiksna
Sergejs Savkins stāsta, ka transportlīdzeklis diemžēl neraida viennozīmīgus signālus par potenciālo zobsiksnas bojājumu, taču dažas pazīmes var norādīt uz iespējamu problēmu.