Iesūti ziņu!

Autovadītāju disciplinēšanai Salacgrīvā lūdz piesaistīt pašvaldības policiju

Tilts pār Salacu Salacgrīvā.
Tilts pār Salacu Salacgrīvā. Foto: Kaspars Nordens/LETA

Autovadītāju disciplinēšanai pie pagaidu apbraucamā tilta pār Salacu Salacgrīvā VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) lūgusi piesaistīt pašvaldības policiju, aģentūru LETA informēja Limbažu novada pašvaldībā.

Limbažu novada pašvaldība pagājušā gada nogalē saņēmusi LVC atbildi uz vēstuli, kurā pašvaldība aicināja skaidrot situāciju par pagaidu apbraucamā tilta pār Salacu Salacgrīvā stāvokli un satiksmes plūsmas organizēšanu.

LVC informē, ka pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts. Katru nedēļu tiek veikti ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Papildus tam LVC pasūtījusi tilta speciālo inspekciju SIA "Inženierbūve". Tilta inspekcijā konstatēts, ka apbraucamā tilta nesošo konstrukciju daļas ir apmierinošā stāvoklī un nav fiksēti būtiski defekti. Arī būvuzņēmēja iknedēļas veiktie monitoringa dati nenorāda uz tilta konstrukciju paliekošām deformācijām.

LVC atzīst, ka tilta brauktuves rievotajām plātnēm tiek konstatētas plaisas, kuras rodas, tēraudam nodilstot, nogurstot no cikliskās slodzes, bet tām nav ietekmes uz pagaidu tilta nestspēju.

LVC skaidro, ka brauktuves plātnes tiek remontētas nakts laikā, kad ir mazāka satiksmes plūsma. Ja tiek konstatēts, ka brauktuves plātnes defekts var būt tūlītēji bīstams autotransporta riepām, remonts var notikt nekavējoties, arī dienas laikā, uz brīdi apturot auto transportlīdzekļu satiksmi, uzsver LVC.

Lai nodrošinātu transportlīdzekļu distanci, ir uzstādīti informatīvie plakāti abpus pagaidu tiltam un informatīvas zīmes ik pa 30 metriem. Lai nodrošinātu ātruma ierobežojumu 30 km/h, kas ir vērsts uz satiksmes drošību, ir uzstādīts informatīvais radars. Satiksmes plūsmu un automašīnu rindas ietekmē pagarinātais ceļš. Tas ir nepieciešams, lai atbrīvotu vietu, kur veikt jaunā tilta metāla siju montāžu un to uzbīdīšanu uz upes. Līdz ar to pagarinās laiks, lai autotransports šķērsotu viedā luksofora regulējamo ceļa posmu, skaidro LVC.

Ietekmi rada arī nedisciplinētie autovadītāji, kuri brauc pie luksofora sarkanās gaismas. Tas rada situāciju, ka pretējās plūsmas auto nevar sākt kustību pie zaļa signāla, jo pretī vēl brauc mašīnas. Savukārt viedais luksofors to uztver kā transporta neesamību no tās puses, kur automašīnas stāv, un pārslēdzas uz sarkano signālu, tā traucējot raitu kustību, atzīst LVC.

LVC lūdz pašvaldību rast iespēju piesaistīt pašvaldības policiju autovadītāju disciplinēšanai un tādējādi raitākas transportlīdzekļu kustības sekmēšanai.

LETA jau vēstīja, ka kopš pagājušā gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu un ir sākta vecā tilta demontāža. Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz šā gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.

Tāpat vēstīts, ka esošo tiltu pār Salacu Salacgrīvā pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.

Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas (A1) un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.

Nepalaid garām!
Uz augšu