Taivāna lūdza Dienvidkorejas palīdzību, lai atbalstītu izmeklēšanu. “Tā kā mums nav izdevies pienācīgi aprunāties ar kuģa kapteini, esam lūguši Dienvidkorejas varasiestāžu palīdzību izmeklēšanā, kad kuģis būs apstājies savā nākamajā galamērķī,” sacīja Taivānas krasta apsardzes pārstāvis.
Saskaņā ar Taivānas varasiestāžu teikto, ar Kamerūnas karogu kuģojošais “Shunxing39” pieder Honkongā reģistrētajam uzņēmumam “Jie Yang Trading”. Taivānas krasta apsardze veica ārēju zemūdens kabeļa pārbaudi un nodibināja radiosakarus ar kuģa kapteini, taču nav spējusi uzkāpt uz kuģa skarbo laika apstākļu dēļ.
Pēc Taivānas drošības avota teiktā, kuģi nevarēja konfiscēt, jo kopš incidenta bija pagājis pārāk daudz laika.
“Šis ir vēl viens piemērs satraucošai starptautiskai tendencei attiecībā uz zemūdens kabeļiem. Šādos gadījumos parasti ir iesaistīti nolietoti kuģi. Arī šis kuģis ir ļoti sliktā stāvoklī. Tas atgādina kuģus, kas ir Krievijas ēnu flotē,”
Saskaņā ar informāciju, ko “Financial Times” ieguva no “Marinetraffic”, “Shunxing39” pie Taivānas ziemeļu krastiem kuģoja kopš 1.decembra. Kuģa maršruts liecina, ka kabeļa bojājums nav bijis nelaimes gadījums.