"Mercedes-Benz" G klase ir ikona un leģenda. Kādas tik neesam redzējuši! Taču viena veida G mums vēl nav trāpījusies, un tā ir pilnīgi elektriska. Šoreiz raidījums "TV Autoziņas" brauca ar G580 jeb jauno elektrisko G klasi.
Noskaties ⟩ Elektrības patiesā jauda. Izmēģinām elektrisko "Mercedes" G klasi
Izņemot faktu, ka ne aizmugurē, ne sānos nemana nekādus izpūtēju galus, melnais obelisks nekādi nenodod savu bezizmešu dabu. Īstenībā viss ir daudz sarežģītāk. Katram ritenim ir ne tikai savs elektromotors, bet arī sava pārnesumkārba ar pazemināto pārnesumu.
Tik komplicētu uzbūvi G komanda izvēlējusies ne aiz laba prāta. Pasākumi baterijas aizsardzībai pret triecieniem un ūdeni neatstāj vietu elektromotoriem to ierastajās vietās. Turklāt daudzas no tām jāizolē gadījumam, kad ūdens sniedzas līdz gaismas marķieriem pārsega stūros.
Lai gan uz ielas elektrisko G klasi ir pagrūti atšķirt no degvielas radiniekiem, netrūkst amizantu detaļu un risinājumu; piemēram, kaste uz aizmugurējām durvīm. Tur paredzēts uzglabāt uzlādes kabeli.
Par piemaksu uz pakaļējām durvīm arī te var uzkarināt rezerves riteni vai vispār nelikt neko. Elektriska vai ne, šī tomēr ir jaunā vai vismaz modernizētā G klase. Tai ir pašai savs rūpnīcas kods W465 un pašai savs interjers - šajā gadījumā limitētajā "Edition One" izpildījumā.
Te ir gan jaudīga stereosistēma, gan savienots vienlaidus ekrāns. Episko diferenciāļu bloķēšanas pogu vietā nu ir citas. Ko tās dara, vislabāk parāda neskaitāmie ieraksti soctīklos - "G-Turn" un "G-Steer".
Ierakstiet meklētājā "G-Turn" un dabūsiet papilnam video, kurā G klase griežas uz vietas kā vilciņš. Patiesībā šī funkcija iecerēta nevis visādām muļķībām, bet šaurai bezceļu bezizejai. Ja tālāka kustība uz priekšu nav iespējama, elektriskā G vienas puses riteņi griežas pretējā virzienā, un skapis kā kāpurķēžu traktors var pagriezties uz vietas par 180 grādiem.
G klases sevišķās spējas kaldinātas Šokla kalnā Grācā. To apstiprina īpaša plāksnīte durvju iekšpusē. Stāsta, ka G580 attīstības komandai nācies veikt 336 braucienus Šoklā un lejup, lai panāktu vajadzīgo rezultātu.
Turpat tapusi arī minētā "G-Steer" funkcija, kas asos līkumos piebremzē iekšējo pakaļējo riteni - it kā G klasei būtu divas rokasbremzes katram ratam atsevišķi. Bet braucot pa gludu asfaltu, brīnumainās ierīces atpūšas. Par spīti vairāk nekā 580 ZS jaudai un 1000 Nm momentam automobilis ir pavisam normāli kontrolējams un vadāms.
G580 sver trīs tonnas un, teiksim tā, neizceļas ar pirmklasīgu aerodinamiku. Tas atstāj iespaidu uz patēriņu. Sniedzamība ir 250 - 300 km. Interesanti, ka G580 vispār nav eco režīma.
Laikam "Mercedes" to uzskatīja par nevajadzīgu. Kopumā elektriskais G uzbūvēts tā, lai degvielas "kubika" īpašnieks, pārsēžoties uz baterijas auto, vispār nejustu nekādu diskomfortu. Pat iedarbināšanas skaņa, pateicoties "G-Roar", palikusi vecā!
Orientējošā sākuma cena ir ap 150 000 eiro, taču ar papildaprīkojumu pārsniedz 200 000. Vienlaikus G580 ir īstena G klase - ar sintētisku skaņu, kas šķiet kā īsta, duci kameru, kas redz cauri visai mašīnai, un durvīm, kas pat slīpumā paliek atvērtas tik tālu cik paši tās atvērāt.