Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

"airBaltic" atceltie reisi: PTAC skaidro pasažieru tiesības (3)

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Ņemot vērā izskanējušo paziņojumu par AS "Air Baltic Corporation" lēmumu atcelt aptuveni 5000 lidojumu vasaras sezonā, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atgādina par aviopasažieru tiesībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā Nr. 261/2004 (Regula), TVNET informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vecākā eksperte Eva Eglīte. 

Lidojuma atcelšanas gadījumā aviokompānijai ir pienākums piedāvāt pasažieriem divas iespējas: maršruta maiņa vai naudas atmaksa. 

Naudas atmaksa

Pasažieriem, saņemot paziņojumu par lidojuma atcelšanu, ir svarīgi ievērot norādītās instrukcijas un izvēlēties sev atbilstošāko variantu.

Maršruta maiņa

Ja pasažieris izvēlas maršruta maiņu aviokompānijas mājaslapā, tad saskaņā ar aviokompānijas sniegto skaidrojumu sistēma automātiski piedāvā tuvāko pieejamo alternatīvo lidojumu. Ja šis variants neder, pasažieris var izvēlēties citu datumu. Ja nav iespējams atrast sev interesējošo variantu, jāsazinās ar aviokompānijas zvanu centru.

Saskaņā ar Regulu aviokompānijai nav pienākuma izmaksāt kompensāciju, ja lidojums tiek atcelts vismaz divas nedēļas pirms plānotā izlidošanas datuma.

Ja pasažieris ir iegādājies ceļojuma apdrošināšanu un ja radušies zaudējumi (piemēram, par rezervēto viesnīcu vai citiem pakalpojumiem), pasažieriem jāvēršas pie apdrošinātāja. Apdrošināšanas atlīdzība ir atkarīga no izvēlētās polises un tajā iekļautajiem riskiem.

Gadījumā, ja situācija ar aviokompāniju netiek atrisināta, pasažieris var vērsties PTAC, iesniedzot parakstītu iesniegumu ar pievienotiem dokumentiem (sarakste ar aviokompāniju, biļetes kopijas u.c.).

PTAC 2024. gadā par visiem pārvadātājiem ir saņēmis 547 gaisa pasažieru iesniegumus, par atceltiem reisiem – 125 iesniegumus. Savukārt 2023. gadā saņemti 619 iesniegumi, par atceltiem reisiem – 85.

Svarīgākais
Uz augšu