2024.gadā respondenti visbiežāk kā paraugus iestādēm, kas labi apkalpo iedzīvotājus, minēja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru (VSAA) - 14%, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi (PMLP) - 10% un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu (NMPD) -9%.
Saskaņā ar 2024.gada datiem, 91% Latvijas iedzīvotāju pēdējo trīs gadu laikā ir izmantojuši valsts iestāžu pakalpojumus, kas, kā atzīmēts pētījumā, norādot uz augstu sabiedrības iesaisti un valsts sektora nozīmi ikdienas dzīvē.
Visbiežākā saskarsme iedzīvotājiem pērn ir bijusi ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID), ar kuru kontaktējušies 56% Latvijas iedzīvotāju, un VSAA, kuras pakalpojumus izmantojuši 46% iedzīvotāju. Ar PMLP saskarsme bijusi 45% respondentu.
Kopumā 2024.gada dati liecina par pozitīvām tendencēm attiecībā uz vairākām valsts iestādēm, un uzlabojumi ir vērojami lielākajā daļā pakalpojumu sniedzēju, pausts pētījumā.
Vairāk nekā 89% respondentu sniedza pozitīvu vērtējumu par NMPD, 94% aptaujāto pozitīvi vērtēja Lauku atbalsta dienestu, 92% - Nacionālo veselības dienestu un 81% - PMLP.
2024.gada dati rāda, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju ir bijuši saskarsmē ar valsts iestādēm pēdējo trīs gadu laikā, un šī saskarsme biežāk notikusi ar VID, kuru kā pēdējo apmeklēto iestādi norādījusi 20% respondentu. PMLP un VSAA seko ar 18% un 16%, attiecīgi. Salīdzinājumā ar 2023.gadu ir vērojams 7% pieaugums atbilžu īpatsvarā, kas norāda uz biežāku saskarsmi ar VID, liecina pētījums.
40% respondentu norāda, ka galvenais saskarsmes iemesls pērn bijusi vēlme saņemt pakalpojumu, piemēram, izziņas vai atļaujas. 31% iedzīvotāju vērsās pie valsts iestādēm, lai iesniegtu informāciju, bet 13% to darīja, lai iegūtu informāciju. Aptuveni 10% bija risinājuši kādu nestandarta situāciju vai problēmu.