Māris Mitkovskis, Valsts policijas Tehniskā atbalsta vadības nodaļas priekšnieks
“Par lidostu vispār nevēlos komentēt, jo tas nav mūsu lauciņš. Mēs protams, kā valsts policija ļoti labprāt gribētu, lai lidosta izpilda savu mājasdarbu un mēs labprāt izmantotu savām vajadzībām šīs visas uztveršanas iekārtas. Lai mums arī atvieglotu dzīvi. Par lidostu negribu komentēt. Tik, cik es zinu, tik zinu. Protams, ka tas mājas darbs ir jāizdara”.
Egīls Leščinskis, brigādes ģenerālis, NBS Apvienotā štāba priekšnieka vietnieks
“Ir jāsaprot, ka absolūtu iekārtu pilnīgai pretdarbības nodrošināšanai pret lidojošiem objektiem nav pasaulē”.
Māris Vitkovskis, Valsts policijas Tehniskā atbalsta vadības nodaļas priekšnieks
“Ar standarta gadījumiem mums problēmu nav. Mēs varam ar to cīnīties. Ar šādiem gadījumiem bez tehnikas mēs esam bezspēcīgi. Mums ir personāls, Kurš ir apmācīts un sagatavots. Zinošs. Es pat nekaunēšos teikt – profesionāls. Vienīgais, kas viņiem trūkst ir tehniskais nodrošinājums”.
Kā saka dronu speciālisti, kas darbojušies arī kopā ar ukraiņu karavīriem - Lidostā pieredzētais ir loģiskas sekas iestāžu neizdarībai. Ja dronu radars nopirkts pirms vairākiem gadiem un kopš tā laika nav veikti nekādi tehniskie uzlabojumi, skaidrs, ka šāda iekārta redzēs tikai to, kam tā paredzēta. Un neredzēs visus tos dronus, kas radīti, lai speciāli šādas iekārtas apietu.
Māris Bruža, Bezpilota lidaparātu eksperts
“Modernie detektori, kas ir nopietnas sistēmas, tiem būtībā jau datu bāzē ir aptuveni 300 dronu paraugi. Pat tad, ja drons ir anonimizēts, fiziski mēs to dronu radarā redzam. Mēs nevaram noteikt vietu, kur atrodas pilots, bet fiziski dronu pamanīt un momentā uzsākt pretdarbību. tādai infrastruktūrai kā Rīgas lidosta - tur bija šādai sistēmai jābūt”.