Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Noskaties Kā pa mūsu ceļiem ripo jaunais KIA EV3? (1)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

KIA EV3 vietējais tests atklāj reālo sniedzamību un patīkamas komforta funkcijas. Lai gan KIA EV3 nedaudz atgādina samazinātu KIA elektrisko SUV EV9, virsbūves apveidi liek domāt drīzāk par minivenu nekā krosoveru. Tas ir ģimenisks formāts.

Mazliet iedziļinoties EV3 koncepcijā, var ātri pamanīt, ka galvenais uzstādījums ir pēc iespējas racionāls telpas izmantojums. Tāpēc sāni un aizmugure ir gandrīz vertikāli kā futūristiskam konteineram no zvaigžņu kariem. Un atšķirībā no saltās ledus sirds, EV3 aukstā laikā ir īsts glābiņš no iesnām.

Salons uzsilst neticami ātri. Stūre gan aizsedz klimata sadaļu vienlaidu ekrānā, taču temperatūru regulē ar taustiņiem paneļa centrā. Bet kā ir ar nobraukumu? Brauciena sākumā baterija rādīja 400 km, tas gan ar lielāko iespējamo bateriju.

Lielā nozīmē 82 kWh. Mazākajai ir 58 kWh, un to var dabūt tikai divās lētākajās komplektācijās. Secinājums ir vienkāršs: gribat šikot ar GT-Line - ņemiet lielo! No praktiskās puses topa komplektācija arī ir izdevīgāka, jo daudzas komforta funkcijas, kā apsildes un ventilācijas pogas durvīs, ir jau standartā.

Tāds KIA EV3 maksā ap 50 000 eiro pirms subsīdijas piemērošanas. Bet bāzes cena patiesi ir agrāk solītie 40 000. Pirmais pakāpiens uz lielo bateriju arī nav pārspīlēti augsts - 43 000 eiro, atkal jau pirms EKKI līdzmaksājuma piemērošanas. Un ar KIA EV3 ir jauki braukt! Vienīgais iespējamais elektromotors dod ap 200 ZS jaudu, ar ko šādam elektromobilim pilnībā pietiek.

Ziema prasa ziemas riepas, un tās kā zināms, mēdz būt skaļākas par vasaras gumiju. Sevišķi elektromobiļos, kur citu trokšņu gandrīz nav. Bet EV3 mantojis lielā brāļa EV9 talantu, un ir negaidīti kluss pat bez dubultajiem sānstikliem. Braucot vai stāvot satiksmē, sajūta ir kā ar "noise-canceling" austiņām.

Cita īpašība, kas mazliet lika raizēties pirms Latvijas testa, ir rites komforts. Riepas ir augstas, šauras un plānas. Tomēr KIA EV3 uz mūsu dažādajiem ceļiem turas godam. KIA EV3 ir arī negaidīti daudz braukšanas režīmu. Viens pat paredzēts īpaši sniegam. Tas, kur KIA EV3 aizšāvis garām, ir sēdpozīcija.

Sēdeklis ir vai nu par par mazu, vai par augstu, bet EV3 nederēs kā uzliets ikkatram - un noteikti ne gara auguma cilvēkiem. Mazliet mulsina arī slēgtu kastīšu trūkums starp sēdekļiem. Tomēr negribas it visu atstāt publiskai apskatei.

Nepalaid garām!
Uz augšu