Valdība otrdien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto noteikumu projektu, kas paredz, ka maršrutos, kurus iedzīvotāji izmanto neregulāri, autobusi apstātos pieturvietās pēc iedzīvotāju pieprasījuma.
Reģionālie autobusi apstāsies pieturās arī pēc iedzīvotāju pieprasījuma (2)
Latvijā reģionālo autobusu maršrutu tīklā kopumā ir aptuveni 16 500 pieturvietu, no kurām 9700 ir iekļautas kustības sarakstā, kurās atbilstoši šobrīd spēkā esošajam regulējumam pietur reģionālie autobusi. Vienlaikus SM skaidro, ka ir virkne gadījumu, kad pasažieriem ir nepieciešams izkāpt vai iekāpt pieturvietās, kas nav iekļautas sarakstā.
Tādas pieturvietas var tikt iekļautas sarakstā, bet tas prasa vairāku institūciju iesaisti un nav izdarāms operatīvi, lai nodrošinātu iedzīvotāju mainīgās vajadzības. Attiecīgi iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanai ir jāveic regulējuma izmaiņas.
Izmaiņas paredz, ka reģionālās nozīmes maršrutos ar autobusiem varēs apkalpot pieturas pēc pieprasījuma un autobuss tajā apstāsies tikai tajos gadījumos, kad pasažieris būs pieprasījis autobusa apstāšanos.
Lai pieprasījuma pieturā varētu uzņemt pasažieri, pasažierim, tuvojoties autobusam, būs jāpaceļ roka. Pasažiera izlaišanai pasažierim būs savlaicīgi jāpieprasa autobusa apkalpei izkāpšana pieprasījuma pieturā. Savukārt braukšanas maksas tarifs pieprasījuma pieturā tiks piemērots no iepriekšējās kustības sarakstā iekļautās pieturas.
Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, pasažierim ir jābūt pamanāmam, piemēram, jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem, vai iedegtam lukturītim.
Plānots, ka pieprasījuma pieturu varēs noteikt autoceļa posmā uz valsts autoceļiem un pašvaldības autoceļiem ar asfaltbetona segumu, kur ir izbūvēta sabiedriskā transporta pietura ar speciālu paplašinājumu. Tāpat autobusi varēs pieturēt uz valsts vietējiem un pašvaldības autoceļiem ar grants segumu, kur ir izbūvēta sabiedriskā transporta pietura ar vai bez speciāli izbūvētu paplašinājumu.
Lai nodrošinātu pasažieriem minimālo informācijas apjomu un skaidri norādītu par pieturas apkalpošanu, pieturas pēc pieprasījuma kustības sarakstu plāksnē būs jāiekļauj konkrēta informācija, tostarp arī kvadrātkods (QR kodu), kas saturēs informāciju par iepriekšējo jeb tuvāko kustības sarakstā iekļauto pieturu. Skenējot QR kodu, tas aizvedīs uz Autotransporta direkcijas mājaslapas sadaļu, kurā ir pilna informācija par reisa izpildi, pārvadātāju informāciju, kas apkalpo pieturu, kā arī par braukšanas maksas piemērošanu.