Taču, kredītlikmēm 2024. gadā stabilizējoties, auto tirdzniecības rādītāji nākamgad varētu pieaugt. Kad kredīta likme samazinās, palielinās pirktspēja, kas var mainīt pircēju paradumus.
Autobraucēji, kas pēdējo gadu laikā ir izvēlējušies ietaupīt, 2025. gadā varētu veikt lielāku pirkumu.
Elektroauto tirgus augs lēnām
Nepienācīgi attīstīta publiskā uzlādes infrastruktūra un augstās izmaksas pazemina elektroauto tirgus pieaugumu. Lai arī daļa šoferu varētu vēlēties iegādāties elektroauto, augstās izmaksas, salīdzinot ar dīzeļa un benzīna spēkratiem, bieži attur no šāda lēmuma. Vairumā valstu, kur nav gana daudz uzlādes staciju, elektroauto pamatā izvēlas tie pircēji, kas savu spēkratu var uzlādēt mājās.
"Pieprasījumu pēc lietotiem elektroauto ievērojami ietekmēs Eiropā aizvien pieaugošā lēto Ķīnas elektrizēto spēkratu popularitāte. Ir grūti paredzēt, vai autobraucēji izlemtu sēsties pie šādu transportlīdzekļu stūres, ņemot vērā nedrošību par to uzticamību ceļu satiksmē, kā arī pēcpārdošanas servisu. Iespējams, daudzi pircēji paliks pie pārbaudītām vērtībām, izvēloties labi zināmas markas," skaidro Buzelis.
Austrumeiropā dīzeļdzinēja auto nekļūs lētāki
Rietumeiropā ceļu satiksmē ilgstoši dominēja dīzeļauto, taču to uzvaras gājiens pamazām tuvojas norietam. Pircēji aizvien vairāk izvēlas benzīna un hibrīda automašīnas, kā arī dīzeļdzinēju spēkratiem tiek piemērotas striktākas emisiju regulas. Rietumeiropā samazinoties jaunu dīzeļa motoru spēkratu ražošanai, tiks ietekmēts Austrumeiropas lietoto dīzeļauto piedāvājums.
Ņemot vērā ierobežoto spēkratu skaitu, Austrumeiropā pieprasījums pēc mazlietotiem dīzeļauto varētu palikt visai augsts. Tādēļ šo automašīnu tirgus vērtība, iespējams, samazināsies krietni lēnāk. Tas arī nozīmē, ka pircēji varētu saskarties ar augstākām cenām, nekā gaidīts.