Iesūti ziņu!

Atliek aizvērt lauku veikalu, un apdzīvotā vieta izžūst kā upe

Veikals "Lats". Ilustratīva bilde.
Veikals "Lats". Ilustratīva bilde. Foto: Ieva Lūka/LETA

Klusā daba ar gurķu burku un atvērtu degvīna pudeli stikla vitrīnā. Šādu ainu nesen novēroju mazā privātā pārtikas veikaliņā Rīgas mikrorajonā. Tāpat kā citi mazie veikali, kas izzūd no Latvijas kartes, tas velk pēdējās dienas. Lai gan mazie veikali ir “kā skābeklis” vietējai kopienai, tirgus līderu reklāmas hegemonija “sadzen cilvēkus lielveikalos”, uzskata lielākā reģionālā pārtikas veikalu tīkla “Lats” valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis. Kā mēs iekrītam akciju lamatās un cik patiesībā maksā pārtika?

Gads iesācies ar jaunu patēriņa preču cenu kāpumu un bažām par izceļotāju skaita pieaugumu. (Piemēram, SKDS aptauja rāda, ka daudzu vēlme pamest Latviju pērnā gada laikā nedaudz pieaugusi: 37% pauduši vēlmi emigrēt – red.). Runas par to, ka mazie lauku veikali iet bojā, gadu no gada atkārtojas ar apnicīgu vienveidību.

To pastāvēšanu apdraud tādi faktori kā iedzīvotāju skaita samazināšanās, jaunās paaudzes aizplūšana uz pilsētām, nabadzība, lielveikalu konkurence, nodokļu slogs, augstākas piegādes izmaksas, inovāciju trūkums (piemēram, mazajiem veikaliem nav tiešsaistes tirdzniecības platformas, lojalitātes programmas), nepietiekams valsts atbalsts u.c. Tāpat mazajiem veikaliem, tāpat kā tirgus līderiem, būs jāpielāgojas jauniem ierobežojumiem. No augusta izmaiņām alkohola tirgošanas laikā, kas sāpīgi “sitīs” tieši pa mazajiem veikaliem.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu