Klusā daba ar gurķu burku un atvērtu degvīna pudeli stikla vitrīnā. Šādu ainu nesen novēroju mazā privātā pārtikas veikaliņā Rīgas mikrorajonā. Tāpat kā citi mazie veikali, kas izzūd no Latvijas kartes, tas velk pēdējās dienas. Lai gan mazie veikali ir “kā skābeklis” vietējai kopienai, tirgus līderu reklāmas hegemonija “sadzen cilvēkus lielveikalos”, uzskata lielākā reģionālā pārtikas veikalu tīkla “Lats” valdes priekšsēdētājs Raimonds Okamanis. Kā mēs iekrītam akciju lamatās un cik patiesībā maksā pārtika?
Abonentiem
"Kā es bērnības draugam varu pārdot ar tādu uzcenojumu?" Mazie veikali izzūd no Latvijas kartes
Māris Šķesteris, viens no vairāku lauku veikalu īpašniekiem, šo gadu iesāk ar bažām. Jāteic gan, ka tāpat kā iepriekšējos. Uz izmaiņām likumdošanā, kas tirgotājiem uzliks papildu pienākumus, viņš raugās skeptiski.
“Latvijas uzņēmējiem labākais būtu gads, kad Saeima neietu uz darbu, ļaujot mums strādāt. Valdība katru mēnesi izdomā kaut ko jaunu, kamēr mēs dzēšam ugunsgrēku.”