Jaunu vieglo pasažieru automobiļu līderpozīcijas saglabāja "Toyota" (2818 reģistrācijas), neskatoties uz 22,3% kritumu. Tālāk sekoja "Škoda" (2584 vienības, tikai 3% kritums) un "Volkswagen" (1971 vienība, -6,3%). "Premium" segmentā izcēlās "Audi" (749 reģistrācijas), apsteidzot BMW (748) un "Volvo" (447).
"Situāciju autobūves nozarē kopumā ietekmēja Covid-19 izraisītais pārmērīgais pieprasījums, kas veicināja ražošanas jaudu atjaunošanu pēc iespējas ātrāk. Tomēr energoresursu izmaksu kāpums un komponenšu piegādes ķēdes sadārdzinājums veicināja ražošanas izmaksu un gala produkta cenu kāpumu. Kombinācijā ar Latvijas tirgus pieprasījuma sabremzēšanos ražotāji bija spiesti veicināt tirgus noietu, piedāvājot izdevīgus pirkšanas nosacījumus - tiešas atlaides vai samazināto procentu likmi līzinga aizņēmumiem. Tādējādi tirgus pilnībā atgriezies pirmskovida laikā, kad faktiski cena kļuva par vienīgo pirkšanas motīvu un tirgus ļoti ātri pārtapa par patērētāju tirgu," norāda SIA "Veho" valdes loceklis Dmitrijs Zeļeņins.
Lielākie korporatīvie darījumi un iepirkumi veidoja ievērojamu tirgus daļu jaunu vieglo pasažieru automobiļu segmentā: Valsts robežsardze (162 automašīnas, tostarp "Renault", "Toyota", "Citroën"), "CityBee" (262 "Volkwagen", "Ford", "Toyota", "Škoda"), "Lidl Latvija" (126 BMW, MINI, "Volkswagen"), "Latvijas valsts meži" (97 "Dacia", "Nissan"), CSDD (57 KIA, "Seat", "Volkswagen", "Citroën"). Tomēr auto nomas segmentā reģistrēts kritums par 20,9%, ko galvenokārt ietekmēja "CityBee" darījumu skaita samazinājums par 48%.
"Elektroauto piedzīvoja pirmo kritumu, kopš tie tika nopietni piedāvāti tirgū no 2018. gada, kas saistīts ar privātpersonu segmenta piesātinājumu un korporatīvā segmenta gaidām gada garumā, kad tiks izsludināta korporatīvā atbalsta programma," norāda Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.