CATA plāno lēmumu pārsūdzēt tiesā. “Konkursa dokumentācija paredzēja tikai vienu pakalpojuma sākšanas datumu, kurš jau ir aiz muguras. Mums arī nav saprotams, kādēļ Autotransporta direkcija, paskatoties kalendārā, nepieņem lēmumu - vakar, šodien vai rīt par šī iepirkuma izbeigšanu. Viss, beidzam māžoties, jo mūsu ieskatā nav iespējams šī konkursa rezultātā pakalpojumu uzsākt sniegt 2026.gada 1.jūlijā, jo tas nav 2025.gada 1.janvāris,” raidījumam saka AS “CATA” Pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants.
Lai iedzīvotāji nepaliktu bez sabiedriskā transporta, direkcija pagarinājusi esošo līgumu ar CATA līdz nākamā gada vidum. Pārvadātāju šīm divām lotēm nevar atrast jau ilgstoši. Pirmo konkursu izbeidza bez rezultāta, otrajā par uzvarētāju pasludināja “Nordeka”, bet tā nespēja laikus sākt pārvadājumus un līgumu pēc attiecīga tiesas lēmuma ATD lauza. Šajā reizē, iespējams, veidojas līdzīga situācija ar “Transrevis”. Ko ar plānoto līgumu iesākt, nav skaidrs arī pašai direkcijai. “Jā, lūk, šī ir tā situācija, kas ir samērā interesanta, ņemot vērā, ka Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums nāca jau pēc tam, kad ir pagājis noteiktais pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas termiņš, un mēs turpinām konsultēties gan ar iesaistītajām institūcijām, kuras mums varētu dot kādu vērtējumu šajā jautājumā, gan arī ar pašiem pretendentiem, attiecībā uz viņu iespējām vispār sākt šo pakalpojumu,” saka Merirands.
“Transrevis” paplašinājis savu tirgus daļu arī Lietuvā, pērn sākot sniegt pakalpojumus Klaipēdas apkaimē. Publiskās datu bāzēs “de facto” pārliecinājās, ka decembra sākumā uz Lietuvu pārreģistrēti deviņi līdz šim “Latvijas sabiedriskā autobusa” turējumā esoši elektroautobusi. Tādu esamība bija būtiska prasība iepriekšējos, desmitgadu līgumos pārvadājumiem Pierīgā un citur Latvijā. Visticamāk, tādi prasīti arī iepirkumā Lietuvā.