"Rīkojot šo konkursu, esam redzējuši izaugam veselu paaudzi, un kādreizējie konkursa dalībnieki šodien vai nu strādā ar eksaktajām zinātnēm saistītās jomās, vai paši kļuvuši par fizikas skolotājiem, vai arī vienkārši prot savas zināšanas izmantot īstajā laikā un vietā. Jauniešus joprojām interesē fizika, un joprojām nemainās vajadzība padarīt tās apgūšanu interesantāku. Nenoliedzami, tas prasa gan entuziasmu, gan nopietnu resursu ieguldījumu – un es priecājos, ka atjautīgākie prāti skolās nāk tieši no mūsu konkursantu vides," atzīst AS "Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste.
Iespēja izskaidrot šķietamus brīnumus, dabas un visuma likumus, radoši izpausties un lietot zināšanas dzīvē – tā ir atbilde uz jautājumu, kāpēc izvēlēties fizikas skolotāja profesiju. Tas noskaidrots konkursa 30 gadu jubilejas aptaujā sadarbībā ar Latvijas Fizikas skolotāju asociāciju, kurā noskaidrojās, ka daļa aptaujāto paši kā skolēni reiz ir piedalījušies FIZMIX erudīcijas konkursā. Skolotāji atzīst – konkurss veicina skolēnu interesi par fiziku, saliedē un palīdz izcelt skolēnu spējas.
Skolotāji atzīst – viņus galvenokārt motivē darba rezultāts, apziņa, ka izdevies izskaidrot, iemācīt un ieinteresēt. Tā ir iespēja vienmēr justies jaunam kopā ar saviem audzēkņiem, sekot sirds aicinājumam, piedalīties konkursos un olimpiādēs un pat saņemt ikdienas adrenalīna devu, strādājot klasē. Tāpat skolotāji atzīmējuši, ka arī viņu izvēlē doties šajā profesijā būtiska loma bijusi viņu fizikas skolotājiem.