Zaudējumu kompensācija PV par negūtajiem ieņēmumiem aplēsta 25 000 eiro mēnesī. Tādējādi attiecībā uz nākotnes zaudējumu segšanu par pasažieru pārvadāšanu, kuru prognozētais apmērs ir aptuveni 300 000 eiro, tostarp 2025.gadā 250 000 eiro, bet 2026.gadā - 50 000 eiro, risinājumu plāno nodrošināt 2025. un 2026.gada SM paredzētā finansējuma zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem ietvaros, informē SM.
Savukārt "Rīgas satiksmei" vienotās biļetes ieviešana par pasažieru pārvadāšanu provizoriski varētu veidot 41 900 eiro zaudējumus, teikts ziņojumā.
SM skaidro, ka "Rīgas satiksmei" būs jārīko tirgus izpēte par pilotprojekta realizācijai nepieciešamajām izmaiņām koda biļešu sistēmā, kam vidēji nepieciešami divi mēneši. Savukārt pēc līguma noslēgšanas izstrādes darbiem, testēšanai un ieviešanai nepieciešamais laiks ir aptuveni trīs mēneši.
Papildu SM norāda, ka jauna biļetes veida ieviešanai ir nepieciešams Rīgas Domes licencēšanas komisijas saskaņojums, kas varētu prasīt aptuveni vienu mēnesi un nepieciešams slēgt sadarbības līgumu ar PV. Vienlaikus "Rīgas satiksmei" ir pienākums informēt pasažierus par izmaiņām biļešu veidos vienu mēnesi pirms stājas spēkā izmaiņas.
Tādējādi SM prognozē, ka pilotprojekta realizāciju būtu iespējams sākt provizoriski ātrākais no šā gada 1.jūnija.
SM sagaida, ka vienotās biļetes ieviešana ļaus palielināt pasažieru skaitu. Pašlaik abu pārvadātāju pakalpojumus vienlaikus izmanto aptuveni 38 000 pasažieru gadā. Potenciālais pasažieru skaita pieaugums, kas lietos vienoto biļeti, tiek lēsts aptuveni 30% apmērā.
Jau ziņoja, ka pērn septembrī Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē tika panākta vienošanās, ka šogad daļā Pierīgas varētu sākt ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti.
Vienotās biļetes princips ļaus ar vienu biļeti pārsēsties no viena transportlīdzekļa veida uz citu Rīgas un Pierīgas ietvaros.