Pašvaldībai ir jāstrādā pie plāna, kā mazināt uzturēšanas izdevumus ilgtermiņā, tai skaitā veicot strukturālas reformas, norāda FM. Taču tas, kādus izdevumu optimizācijas pasākumus veikt un kā efektivizēt pašvaldību autonomo funkciju izpildi, ir pašvaldības domes kompetences jautājums, un šie lēmumi ir jāpieņem pašai pašvaldībai.
Jau ziņots, ka Jelgavas novada pašvaldībai finanšu situācijas stabilizēšanai nepieciešams valsts aizņēmums aptuveni divu miljonu eiro apmērā.
Pašvaldība konsultējas ar FM par iespējām saņemt aizņēmumu budžeta un finanšu vadībai. Pēdējā saruna par pašvaldības vispārējo finanšu situāciju aizvadīta pagājušās nedēļas sākumā.
Ņemot vērā sarežģīto finansiālo situāciju, jau veikti darbi pašvaldības izmaksu optimizēšanai - atteikšanās no nomātām telpām, vakanču iesaldēšanu, pirkumu uzraudzība un citi -, apgalvo domē. Taču esot skaidrs, ka ar to būs par maz.
Pašreizējie aprēķini liecina, ka situācijas stabilizēšanai būs nepieciešams aizņēmums apmēram divu miljonu eiro apmērā.
Informācija pašvaldības mājaslapā liecina, ka šogad aprīlī beidzas nomas līgums par nedzīvojamo telpu Lielajā ielā 5/7, Jelgavā izmantošanu pašvaldības vajadzībām, tādēļ vairākas pašvaldības iestādes un struktūrvienības tiek pārceltas uz citām telpām.
"Plānojot turpmāko darbu, pieņemts lēmums neturpināt telpu nomas līgumu, bet iestādes pārcelt uz Jelgavas novada pašvaldības telpām, tādējādi nodrošinot gan racionālu finanšu līdzekļu izlietojumu, kas pašreizējā finansiālajā situācijā ir būtiski, gan organizējot pašvaldības iestāžu darbu saimnieciskāk," pauž domē.
Ēkas Lielajā ielā 5/7 pirmajā stāvā līdz šim atradās gan Valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs, gan komunālā uzņēmuma SIA "Jelgavas novada KU" klientu apkalpošanas centrs, savukārt augstākajos stāvos izvietojās Jelgavas novada Sociālais dienests, Īpašuma pārvalde, kā arī pašvaldības Centrālās administrācijas struktūrvienības - Projektu nodaļa un Stratēģiskās plānošanas nodaļa.