Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

FOTO Ilgākais elektroauto drifts uz ledus. "Taycan" uzstāda jaunu Ginesa rekordu (1)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

"Taycan" nule uzstādījis savu ceturto Ginesa pasaules rekordu, proti, jaunākais "Porsche Experience" komandas sasniegums ir ilgākā sānslīde jeb drifts, ko uz ledus veicis elektrisks automobilis, informēja uzņēmumā.

Spītējot ekstremālajiem apstākļiem Somijas ledus trasē Lapzemē, "Porsche Experience" instruktors Jens Rihters pie "Taycan GTS" stūres kontrolētā sānslīdē veica 132 apļus jeb 46 minūtēs nobrauca 17,503 kilometrus.

Pieveicot šo distanci, viņš laboja ilgākās nepārtrauktas sānslīdes pasaules rekordu, ko uz ledus veicis elektrisks automobilis, turklāt būtiski pārspējot iepriekšējo rekordu, kas bija 14,809 kilometri.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Mēģinājums sasniegt šo rekordu ar "Porsche Experience" instruktoru Jensu Rihteru pie stūres sākās 2025. gada 14. janvāra pēcpusdienā sarežģītos apstākļos.

"Ņemot vērā slodzi, ko radīja driftējošais "Taycan", ledus trases stāvoklis pasliktinājās ātrāk, nekā gaidīts. Tāpēc mums nācās pārtraukt pirmo mēģinājumu pēc aptuveni 11 kilometriem,"  izaicinājumu komentē Rihters.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Otrajā mēģinājumā komanda izmantoja īsākas radzes un to, ka līdz ar tumsas iestāšanos ledus temperatūra atkal pazeminājās. Šis mēģinājums bija veiksmīgs: Jenss Rihters ar standarta "Taycan GTS" spēja kontrolētā sānslīdē nobraukt kopumā 17,503 kilometrus jeb 132 apļus, izmantojot tikai akseleratora pedāli un stūri.

"Sasniedzot jaunu Ginesa pasaules rekorda titulu uz ledus, "Taycan" ir vēlreiz pierādījis savas spējas braukšanai sānslīdē, un šoreiz pat ar pilnpiedziņu!” norāda Jenss Rihters. "Tas, ka "Taycan GTS" ir tik labi vadāms pat ekstremālos apstākļos, liecina par tā izcilo šasiju un līdzsvaroto veiktspēju."

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Šis rekorda mēģinājums Ginesa pasaules rekordu oficiālā tiesneša uzraudzībā notika ledus trasē "Porsche" arktiskajā centrā Levi, Somijā, kas atrodas aptuveni 150 kilometrus uz ziemeļiem no polārā loka. Rekorda mēģinājumam "Porsche Experience" komanda bija izveidojusi drifta apli 59 metru diametrā. Veiksmīgajā rekorda mēģinājumā uz abām "Taycan GTS" asīm bija uzmontētas komerciāli pieejamas "Michelin" riepas ar viena milimetra radzēm.

Automobilis bija aprīkots ar profesionālu GPS mērierīci, lai precīzi noteiktu nobraukto attālumu. Turklāt tā ne tikai fiksēja veikto distanci, bet arī reģistrēja vadītāja darbības ar stūri, akseleratora un bremžu pedāli, kā arī automobili ietekmējošo gravitācijas spēku.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Ginesa pasaules rekorda oficiālais tiesnesis bija Karls Savijs. Uzreiz pēc brauciena viņš pasniedza rekorda sertifikātu pilotam Jensam Rihteram un "Porsche" arktiskā centrā izpilddirektoram, kā arī "Porsche Experience" un "Porsche AG" jauno platformu nodaļas vadītājam Kristianam Lēvaldam. "Mūsu mārketinga pieeja vienmēr ietver neparastu lietu izmēģināšanu. Mēs atklājām, ka "Porsche" arktiskajā centrā ir ārkārtīgi labi apstākļi, lai veiktu kontrolētu sānslīdi uz ledus, bet jaunais "Taycan GTS" ir viens no jaudīgākajiem elektriskajiem automobiļiem tirgū. Tāpēc mēs bijām diezgan droši, ka šī kombinācija ļaus pārspēt pasaules rekordu, un pieņēmām šo izaicinājumu," stāsta Kristians Lēvalds.

Augstu kalnos un ilgi driftējot: citi "Taycan" uzstādītie Ginesa pasaules rekordi

Ar šo jauno sasniegumu elektriskajam sporta automobilim pieder jau četri rekorda sertifikāti: pirmais iegūts 2020. gadā, kad "Porsche Experience" instruktors Deniss Retera "Porsche Experience" centrā Hokenheimas trasē ar "Taycan" kontrolētā sānslīdē nobrauca precīzi 210 apļus, 55 minūtēs pieveicot 42,171 kilometru.

2021. gadā sacīkšu braucējs Lēmans Kīns izstāžu zālē Ņūorleānā, Luiziānas štatā, paātrinājās ar "Porsche Taycan" līdz 165,1 km/h lielam ātrumam. Tādējādi viņš uzstādīja rekordu ar vislielāko ātrumu, ko transportlīdzeklis sasniedzis iekštelpās.

Savukārt 2023. gadā "Porsche" ar "Taycan Cross Turismo" uzstādīja Ginesa pasaules rekordu, braucot pa Sincjaņas-Tibetas maršrutu un sasniedzot lielākās augstuma izmaiņas, ko pieveicis elektriskais automobilis, proti 5573 metrus.

Nepalaid garām!
Uz augšu