Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Foto Visu jauno elektrovilcienu aprīkošana ar velosipēdu stiprinājumiem izmaksās gandrīz miljonu eiro (4)

AS "Pasažieru vilciens" valdes loceklis Mārcis Kauliņš (no kreisās) un satiksmes ministrs Kaspars Briškens piedalās pasākumā, kurā tiek prezentēts pirmais Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotais jaunais elektrovilciens, kas aprīkots ar velosipēdu pārvadāšanai paredzētajiem stiprinājumiem.
AS "Pasažieru vilciens" valdes loceklis Mārcis Kauliņš (no kreisās) un satiksmes ministrs Kaspars Briškens piedalās pasākumā, kurā tiek prezentēts pirmais Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotais jaunais elektrovilciens, kas aprīkots ar velosipēdu pārvadāšanai paredzētajiem stiprinājumiem. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Velosipēdu stiprinājumu ierīkošana visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās 948 592 eiro, tostarp 806 303 eiro veidos Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam līdzfinansējums, informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors pastāstīja, ka jaunos elektrovilcienus ar stiprinājumiem velosipēdu pārvadāšanai plānots aprīkot pakāpeniski līdz maija beigām.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka patlaban ar velosipēdu stiprinājumiem aprīkoti divi elektrovilcieni. Velosipēdu novietošanai paredzēto stiprinājumu ierīkošana ietver ne tikai statīvu novietošanu, bet arī esošo sēdekļu demontāžu, aizvietojot tos ar atvāžamajām sēdvietām, atdalošās starpsienas nomaiņu vilciena ieejas zonā, lai pasažieris, iekāpjot ar velosipēdu, varētu to ērti aizstumt līdz velosipēdu turētājiem, kā arī informatīvu piktogrammu izvietošanu uz vilciena grīdas.

Jau ziņots, ka katrā elektrovilcienā būs kopumā 12 velo turētāji. Pasažieri varēs izvēlēties, vai divus velosipēdus novietot vertikālā veidā, izmantojot speciālus āķus, un četrus velosipēdus blakus horizontālā veidā, nostiprinot tos ar īpašu savilcēju, vai arī, izmantojot uzstādītos āķus, novietot četrus velosipēdus vertikāli.

Tāpat velosipēdus iespējams novietot zonā, kas paredzēta personām ratiņkrēslos un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ja zonu nav aizņēmušas pieminētās prioritārās pasažieru grupas.

Jau vēstīts, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles. Tāpat elektrovilcienos nebija ierīkotas velosipēdu novietnes.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu