Jaunajam tiltam pār Salacu šonedēļ uz tilta balstiem sāks uzbīdīt laiduma konstrukciju, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Šonedēļ sāks uzbīdīt jaunā tilta pār Salacu laiduma konstrukciju
LVC norāda, ka līdz šim ir izbūvēts krasta balsts Ainažu pusē, urbpāļi krasta balstam Rīgas pusē un urbpāļi diviem balstiem upē. Vienlaikus turpinās vecā tilta nojaukšana Rīgas pusē.
Kopš pagājušā gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu. Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz šā gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Jau vēstīts, ka esošo tiltu pār Salacu Salacgrīvā pilnībā nojauks, un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.
Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas (A1) un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.