Vērtējot mākslīgā intelekta ietekmi uz mārketinga nozares virzību nākamajos desmit gados, Ilze Jankovska uzsvēra, ka pārlieku liela mākslīgā intelekta ieviešana mārketingā var mazināt inovācijas spējas: “Patiesas inovācijas bieži rodas nejaušību rezultātā. Atskatoties vēsturē, tādu ir neizsakāmi daudz – Tomass Edisons un elektriskās spuldzes izgudrošana tam ir lielisks piemērs. Ar mākslīgo intelektu nejaušība ir teju neiespējama, tādēļ ir uzmanīgi jāvērtē tā lietojums šajā nozarē.” Vienlaikus viņa uzsvēra, ka nozares speciālistiem ir jāapgūst prasme datiem iedot kontekstu, lai tos pārvērstu informācijā un vērtīgās zināšanās.
Ivo Ālmanis gan norādīja, ka, atslogojot mārketinga vadītāju darbu no rutīnas, būs vairāk laika inovācijām: “Mārketings ir vērsts uz rezultātu, un mākslīgais intelekts palīdzēs radīt arvien personalizētākas pieejas katram indivīdam. Jautājums drīzāk būs par to, kā zīmoli un to mārketinga stratēģijas atšķirsies, uzņemsies drosmi un radoši izcelsies uz citu fona.”
“Aldara” mārketinga vadītāja Inese Vētra norādīja, ka jaunu tehnoloģiju ieviešana ir laikietilpīgs process, tāpēc, visticamāk, daudzi Latvijas uzņēmumi šobrīd strādā pie mākslīgā intelekta iekļaujošām inovācijām – atliek sekot līdzi, cik veiksmīgi šī iekļaušanās notiks.
Pētījums “Consumer Vision 2035” veikts ar mērķi pētīt tehnoloģiju attīstību, kultūras, patērētāju un zīmolu mijiedarbības tendences nākotnē, lai mārketinga nozares speciālistiem dotu ieskatu un praktiskus padomus rīcībai pārmaiņu laikā. Pētījums veikts 2024. gada augustā, tajā piedalījās 30 tūkstoši respondentu un 20 vadošie eksperti (globālie futūristi, politikas, kultūras veidotāji un investori) no 27 pasaules valstīm. No Latvijas pētījumā piedalījās 502 respondenti.
Mediju aģentūra “Dentsu Latvia” ir daļa no globālā “Dentsu” aģentūru tīkla, kas pārstāvēts vairāk nekā 120 pasaules valstīs. “Dentsu Latvia” nozarē darbojas jau vairāk nekā 20 gadus, specializējoties medijos un reklāmā, radošajā stratēģijā, e-komercijā, datos un tehnoloģijās. Šobrīd “Dentsu Latvia” tīklu veido četras aģentūras - dentsu X, CARAT, Dentsu Creative un iProspect.