Daži uzņēmumi, piemēram, "Ferrari", ir nolēmuši savu navigāciju automobiļos vairs neuzstādīt, sak – to tāpat izmantot reti, jo daudzi dod priekšroku tādām alternatīvām kā "Waze" un "Google Maps". Citi, piemēram, "Volvo" un "Renault", kas sadarbojas ar "Google", "Google Maps" ir pilnībā integrējuši savos transportlīdzekļos.
Savukārt "Kia" savā jaunākajā elektromodelī EV3 ir ieviesuši paši savu navigācijas sistēmu. Kompānijas pārstāvji uzsver, ka, viņuprāt, iebūvētajai navigācijai ir vairāki bonusi. Pirmkārt, tai nevajag pieslēgties ar ārējo ierīci. Otrkārt, tā ir gatava lietošanai uzreiz pēc iekāpšanas mašīnā. Treškārt, būtiska priekšrocība ir fakts, ka tā darbojas arī vietās, kur nav interneta, turpretī "Waze" un "Google Maps" bez interneta ir akli.
"Latvijā mēs esam pieraduši, ka internets ir pieejams gandrīz visur, un reti saskaramies ar savienojuma problēmām. Tomēr, kad dodaties uz Spānijas kalniem un citiem reģioniem, var rasties problēma ar zonu, kas nozīmē, ka nāksies iztikt bez navigācijas. Šādos gadījumos integrētais variants nudien būs glābiņš," saka Guntars Pulss.
Turklāt "Kia" iebūvētajā sistēmā ir līdzvērtīgas funkcijas kā autovadītāju iecienītajā "Waze" lietotnē, piemēram, reāllaika brīdinājumi par sastrēgumiem, negadījumiem un citiem ceļošanai būtiskiem faktoriem. Tas nozīmē, ka visai nepieciešamajai informācijai var piekļūt vienuviet un nevajag lūkoties blakus noliktā viedtālrunī.
Palīgs elektroauto vadītājiem
Vēl viena integrētās navigācijas priekšrocība salīdzinājumā ar trešo pušu alternatīvām ir to spēja reāllaikā darboties sazobē ar citām transportlīdzekļa sistēmām. Piemēram, plānojot garu braucienu ar elektroauto, sistēma aprēķina optimālu maršrutu, pamatojoties uz akumulatora spējām un uzlādes pieturvietām. Šīs funkcijas pionieris ir "Tesla", taču tagad tā ir atrodama arī pieejamākos elektriskajos modeļos, piemēram, "Kia EV3".