Iesūti ziņu!

Noskaties "Audi A5" un "Audi S5" pirmais tests Latvijā

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Visiem zināmais "Audi" modelis, kas 30 gadus bija pazīstams kā A4, tagad kļuvis par A5. Modeļa nosaukuma maiņa saistīta ar to, ka pāra cipari nu pienākas "Audi" elektriskajiem automobiļiem.

Reizē ar kārtas skaitļa maiņu "Audi" vidējās klases premium ticis arī pie jaunas virsbūves, ko paši dēvē par sedanu 2.0, sapludinot bijušo A4 un A5 līniju pazīmes. "A5 Coupe" vairs neražo, A5 sedans faktiski ir liftbeks jeb "Sportback", un vienīgais, kas nav mainījies, ir universālis "Avant".

Audi A5 ir garāka riteņu bāze, un arī pats spēkrats ir acīm redzami lielāks. Četri izpūtēju gali liecina, ka mums darīšana ar ko jaudīgu. Lai gan no radiatora restes pazudis heraldiskais uzraksts, mūsu priekšā patiešām ir īsts "Audi S5".

Tam ir V6 benzīna turbomotors ar 367 ZS jaudu. Trīslitrīgais motors gan aprīkots ar papildu elektroiekārtām. To uzdevums ir vispusīgi palielināt spēkstacijas efektivitāti. S5 salons savā ziņā ir pat efektīgāks nekā āriene.

Jau kopš S4 laikiem ierasts, ka šis "Audi" ir kā vilks aitas ādā - pēc skata ij nepateiksi, cik spēcīgi tas var iekosties asfaltā zem riteņiem. Šajā "Audi" aplūkojams arī jaunais panorāmas jumts ar polimēru šķidro kristālu aptumšošanu. Tam ir arī savdabīgs zebras efekts ar aptumšotām un neaptumšotām pamīšus svītrām.

Ja sedana panorāmas jumtā ir tikai seši, tad "Avant" - deviņi segmenti. Secinājums - universālī ir vairāk gaismas. Braucot uzreiz skaidrs, ka S5 būvēts kā autobāņu karalis. Tomēr visu jauno A5 kodols un modeļa esence ir kopīga jebkuram izpildījumam. Tas tāpēc, ka jaunais A5 ir pirmais "Audi" uz jaunās PPC jeb "Premium Platform Combustion" platformas.

S5 ir pat kas līdzīgs "launch control" funkcijai. Taču, kamēr A5 sākuma cena ir 38 600 eiro, tāds S5 maksā vairāk par 100 000 eiro. Aplūkosim ko vienkāršāku! "Audi A5 Avant" aprīkots ar divu litru dīzeļdzinēju, kam arī ir vieglā hibrīda komponents un sniedzamība ar pilnu bāku sasniedz 1000 km.

"Avant" ir 1000 dārgāks par A5 jaunsedanu, un ieguvums noteikti ir tā vērts. Ja meklējam optimālo jaunā "Audi A5" variantu, tas, visticamāk, ir divu litru TFSI ar 204 ZS. Taču, ja ir plāns iemantot jauno modeli par zemāku summu, piemēram, 48 tūkstošiem eiro, ir vērts iegriezties "Audi" centrā un aplūkot, kā izskatās A5 sedans ar auduma salonu, ne tik tehnoloģiskiem lukturiem un 150 ZS bāzes dzinēju.

Nepalaid garām!
Uz augšu