![Raksta foto](http://f11.pmo.ee/JJrb2oeIXG4wTxxH0tJM_T2DVv0=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2025/02/11/16647925t1hf0c3.jpg)
Pilna servisa autonoma pēdējos gados nemitīgi uzņem apgriezienus un kāpina apjomus. Pēdējā laikā īpaši topā ir t.s. "plug-in" jeb lādējamie hibrīdi. Bez tam joprojām pieprasīti ir arī dīzeļi.
Pilna servisa autonoma pēdējos gados nemitīgi uzņem apgriezienus un kāpina apjomus. Pēdējā laikā īpaši topā ir t.s. "plug-in" jeb lādējamie hibrīdi. Bez tam joprojām pieprasīti ir arī dīzeļi.
To raidījumam "TV Autoziņas" apstiprina arī pilna servisa nomas uzņēmuma "Mobire Latvija" reģionālais vadītājs Jānis Trēziņš: "Arī savu tirgus daļu esam audzējuši, neskatoties uz auto tirgu, kas ir samazinājies."
Kāda tipa automašīnu nomā bija vērojama visstraujākā izaugsme? "Mobire" seko līdzi tirgus tendencēm, un lielākā izaugsme bija novērojama tieši lādējamo hibrīdu jeb PHEV segmentā. Tie veidojuši 50% no iekšdedzes dzinēja automašīnu tirdzniecības.
Vai tas nozīmētu, ka pilna servisa nomas klienti novēršas no dīzeļdzinējiem? Nebūt ne! "Vieglo auto kategorijā dīzelim ir stabils pieprasījums," tā Trēziņš. Neatkarīgi no degvielas tipa, pieprasītākais automašīnu tips "Mobire Latvija" portfelī ir krosovers. Tie, kas bija izmēģinājuši mazās klases krosoveru, tomēr tiecas uz lielāku automašīnu.
"Volkswagen Tiguan", "Toyota RAV4" un "Škoda Kodiaq" ir topa augšgalā. Trēziņš pauž: "Ja pieejama noma, tad arī ir iespēja samainīt mazāku auto pret lielāku." Cik lielu daļu veido privātpersonas? "Privātpersonu portfelis ir dubultojies," saka Trēziņš. Ja zīmolu prioritātes ir identiskas uzņēmumu izvēlei, pārsvarā "Škoda", "Volkswagen" vai "Toyota", tad piedziņas tipos ir atšķirības.
Fiziskām personām ir mazāka interese par dīzeļdzinējiem. Toties jau atkal ir pieaugoša interese par lādējamiem hibrīdiem. Armands Vīksna, "Skandi Motors" korporatīvās nodaļas vadītājs: "PHEV ir pieprasīts gan privātajā, gan juridiskajā segmentā."
Juridiskām personām izdevīgs arī uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis jeb UVTN. Zemāku CO2 izmešu dēļ lādējamiem hibrīdiem tas ir zemāks nekā parastajām iekšdedzes automašīnām.
Pilna servisa autonomu pašu uzturēta autoparka vietā izvēlas dažādu profilu uzņēmumi no apsardzes firmām līdz loģistikai, un šogad šī tendence tikai palielināsies.