Pētījums apstiprina, ka ventilācijas efektivitāte ir komplekss jēdziens, jo ietver tādus aspektus kā izglītojamo skaits, mācību telpas lielums, laiks, kas bez pārtraukuma aizvadīts telpā, ventilācijas sistēma un vēdināšana.
Šobrīd VI izglītības iestāžu vides kvalitātes un drošuma pētījums vēl turpinās pirmsskolas izglītības iestādēs.
Turpinot noteikt konkrētu gaisa kvalitātes rādītāju, būtu jānodrošina tā regulāra (ikdienas) mērīšana, kam nepieciešamas atbilstošas ierīces, kā arī jāveido jauns kontroles mehānisms šādas prasības izpildes uzraudzībai, kas veidotu papildu slogu, norāda VM.
Lai arī turpmāk pastāvīgi uzturētu visu 14 000 sensoru darbību un datu pieejamību, būtu nepieciešams papildu finansējums. Šajā sakarā jāņem vērā arī skolu tīkla reforma, kuras gaitā daudzas skolas tiek slēgtas vai reorganizētas, kā arī neprognozējamās pašvaldību reformas, kas var mainīt skolas piederību konkrētai pašvaldībai, norāda ministrijā.
Tāpēc šādā situācijā nebūtu lietderīgi prasīt ieguldīt investīcijas gaisa kvalitātes mērītāju iegādē vai uzturēšanā, secina VM.