Popularitātes lēciens pandēmijas laikā
Baltijas valstīs SUV ir daudzu jauno auto pircēju primārā izvēle, taču mūsu reģionā nav tieši šim auto tipam veltītu izdevumu. Dažās lielajās Eiropas valstīs, piemēram, Lielbritānijā, cilvēki informāciju var smelties pat no vairākiem šādiem izdevumiem. Viens no cienījamākajiem žurnāliem, kas ļoti rūpīgi atspoguļo tematiskās aktualitātes, ir "Overlander 4x4".
Kopš tā pirmā numura 1980. gadā žurnāla auditorija ir ne tikai pilnpiedziņas auto cienītāji, bet arī tie, kurus vilina piedzīvojumi, pārgājieni un ekspedīcijas pa sarežģītiem ceļiem.
"Overlander 4x4" žurnālisti uzsver, ka pandēmija ievērojami palielināja apvidnieku cienītāju rindas, jo tai laikā cilvēki akūti meklēja jaunus veidus, kā izlauzties no ierobežojumiem un baudīt dabu. Pat pēc tam, kad pandēmijas efekts mazinājās, vēlme pēc miera un saiknes ar dabu saglabājās. "Cilvēki arvien vairāk nogurst no steidzīgās pilsētas, nomācošās digitālās pasaules un haotiskā virpuļa sociālajos medijos. Viņi meklē patiesus pārdzīvojumus un mieru, ko bieži vien atrod dabā," teikts kādā rakstā.
Līdzīgas tendences vērojamas arī Latvijā. "Arī mēs pandēmijas laikā izklaides meklējumos vairāk pievērsāmies gan piedāvājumiem laukos, gan automašīnām, kas mūs spēj aizvest uz pavisam nomaļām vietām," saka Guntars Pulss, žurnāla "Profi Latvija" galvenais redaktors un ilggadējs konkursa "Latvijas Gada auto" žūrijas loceklis. "Arī tagad, kad tā laika likstas un ierobežojumi ir aiz muguras, daudzi latvieši uzskata, ka labākais veids, kā atpūsties, ir iesēsties auto un doties uz vietu, kur var pabūt vienatnē ar dabu. Slikti ceļi, dubļi un peļķes mūs attur reti."