Briškens uzsvēra, lai paspētu Atveseļošanās fonda noteiktajā termiņā pabeigt darbus Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļā, valdības lēmumi ir nepieciešami nekavējoties, kā arī ir nepieciešams risinājums, kā šīs aktivitātes finansēt.
Ministrs skaidroja, ka Finanšu ministrija (FM) ir solījusi šonedēļ sniegt atzinumu par nepieciešamo priekšfinansējumu, kā arī viņš neparedz būtisku pretestību šim risinājumam. "Kopumā runa ir par 114 miljonu eiro pārdali no Atveseļošanās fonda "Rail Baltica" Centrālās stacijas dienvidu daļas realizācijai. Lai attiecīgi varētu veikt priekšdarbus ir nepieciešams priekšfinansējums aptuveni 13,3 miljonu eiro apmērā, par ko SM ir sagatavojusi atsevišķu informatīvo ziņojumu," piebilda ministrs.
SM aģentūrai LETA pavēstīja, ka kopējais papildu nepieciešamais finansējums "Rail Baltica" projektam šogad veido 62,267 miljonus eiro, kas ir par 13,779 miljoniem mazāk, nekā tika prognozēts pērn decembra vidū.
Tostarp 37,659 miljoni eiro nepieciešami būvdarbu pabeigšanai, indeksācijai, gala maksājumiem, projektēšanas un zemju atsavināšanas pabeigšanai. Kopuzņēmumam "RB Rail", neieskaitot apstiprinātos 3,4 miljonus eiro, vēl nepieciešami 7,034 miljoni eiro, EDzL izmaksu segšanai nepieciešams 6,761 miljons eiro, bet CEF10 projekta īstenošanai nepieciešamās būvuzraudzības un citas izmaksas, kas nav attiecināmas no ES finansējuma, veido 10,813 miljonus eiro.
Vienlaikus SM norāda, ka šī gada sākumā ir nepieciešams pieņemt lēmumu par trūkstošajiem 19,079 miljoniem eiro, bet 2025.gada aprīlī - par trūkstošiem 43,188 miljoniem eiro.
LETA jau ziņoja, ka otrdien, 11.februārī, valdība atbalstīja "RB Rail" netiešo izmaksu segšanai pārdalīt 3,345 miljonus eiro no divām SM budžeta programmām.