Klimata un enerģētikas ministrija klāsta, ka izmaiņas nepieciešamas, jo Patērētāju tiesību aizsardzības centrs konstatējis, ka liela daļa ūdens skaitītāju ir neprecīza. Izpētē secināts, ka neprecizitāti rada cieto daļiņu īpatsvars, un problēmu var risināt, uzstādot filtru. Iepriekš aptaujā noskaidrots, ka ūdens skaitītāju neprecizitāti par būtisku problēmu uzskatīja 34% pašvaldību un 46% pakalpojumu sniedzēju.
Ūdens filtru uzstādīšana pirms ievada mājā samazinātu ūdens skaitītāju neprecizitāti, norāda ministrijā. Pieņemtie likuma grozījumi nosaka, ka filtra uzstādīšanas izmaksas būtu jāsedz pašiem mājas iedzīvotājiem, taču iedzīvotāji tiek mierināti, ka pretī tikšot saņemta precīzāka ūdens patēriņa uzskaite.
Par ūdens kvalitāti piederības robežās ir atbildīgs pakalpojuma sniedzējs, savukārt par filtra uzstādīšanu mājas iekšējos tīklos būs jāvienojas tās īpašniekiem.
Savukārt pašvaldība būs tiesīga izdot saistošos noteikumus, kuros varēs noteikt gadījumus, kad pakalpojumu sniedzējs var pieprasīt lietotājam organizēt mehāniskā ūdens filtra uzstādīšanu, nomaiņu vai apkopi, paredz grozījumi.
Izmaiņām Saeimā bija arī pretestība, piemēram, opozīcijas frakcija "Stabilitātei" rosināja no grozījumu Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā projekta svītrot normu, kas ļaus prasīt no iedzīvotājiem ūdens skaitītāju rādītāju precizitātes uzlabošanai uzstādīt mehāniskos ūdens filtrus. Opozīcijas frakcija mudināja grozījumus koriģēt tā, lai ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem būtu pašam pienākums nodrošināt piegādātā ūdens atbilstošu kvalitāti bez nepieciešamības pakalpojuma lietotājiem par savu naudu organizēt mehānisko ūdens filtru uzstādīšanu un apkopi.