Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

Noskaties Kāpēc amerikāņu RAM ar sešiem cilindriem brauc vēl labāk nekā ar astoņiem?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Amerikāņu dižpikaps RAM 1500 jaunajā modeļu gadā palicis bez diviem cilindriem. Noskaidrosim, vai tas ir uz labu! 5,7 litru V8 atmosfēriskās spēkstacijas vietā zem augstā pārsega ielikts 3 litru V6 benzīna dzinējs ar diviem turbokompresoriem.

Jauda nu ir 420 vai pat 540 ZS. Jauno RAM no vecā ir pagrūti atšķirt, jo ir daudz dizaina un noformējuma versiju. Galvenā izaugsme vērojama LED lukturos. Šis RAM no "TC Motors" ir "Limited Night", kas norāda uz aprīkojumu un tumši hromēto priekšu.

Pakāpiens sānos izbīdās automātiski, tuvojoties automašīnai, bet kravas kastes borts aizveras un atveras elektriski. Varētu jau domāt, ka RAM der tikai tam, lai biedētu elektromobiļus un plātītos. Taču mājās Amerikā tā ir reāla darba mašīna. Kravas kaste ir liela, un tajā nav riteņu arku izvirzījumu.

Speciāla starpsiena ir atlokāma virs borta, lai nofiksētu lielos kvadriciklus. Salikts kopā, organaizers glīti sadala kravas kasti. RAM ir viens no retajiem pikapiem pasaulē, kam kravas kastes borts var vērties ne tikai uz leju, bet arī dalīti uz sāniem. Kravas kastes sānos ir arī tā sauktie "Ram Box", slēdzami nodalījumi dažādiem piederumiem.

Iedarbinot dzinēju, ārpusē skaņa nav necik iedvesmojoša. Salonā to tikpat nedzird. V6 dzinējs ir vieglāks par V8, un tam ir vairāk jaudas. Salons kā tāds, šķiet, nav mainījies. Vai tomēr ir?

Rādās, ka dažas funkcijas, kas dzīvoja uz pogām, tagad pārcēlušās uz virtuālo pasauli ekrānā. Parādījies arī papildu ekrāns pasažierim. Ir dzirdēts, ka RAM pneimopiekare spēj mainīt klīrensu neticamā diapazonā. Kā tas izskatās dabā, parāda "Limited Night".

No viszemākās jeb "Entry" pozīcijas uzcēlām to uz maksimālo "Offroad 2". Ātri gan tas nenotiek, jo RAM acīmredzot vēl nav pazīstams ar jaunākajām trīskameru pneimosistēmām. Braukšana ar RAM ir kā nebeidzama ekspedīcija tā funkcijās un iespējās.

Katrai funkcijai te vēl ir apakšfunkcija. Piemēram, standarta braukšanas režīmi ir divi - normālais un aero. Otrais paredzēts zemākai vēja pretestībai un mazākam degvielas patēriņam. Bet vai tā tiešām ir? Diez vai, jo borta dators rāda 10 - 12 litrus uz 100 km.

Toties CO2 dati ir labvēlīgāki nekā V8 modelim, tātad pie RAM reģistrēšanas būs jāmaksā mazāks nodoklis. 2025. gada RAM Latvijā ir karsts jaunums, tāpēc mums pat vēl nav visu tehnisko datu. Ar jaudu un ātrumu problēmu nav. Kreisās puses spoguļa stikls ir plakans, nevis izliekts, tas jāņem vērā. Jāpierod arī pie asākas reakcijas uz gāzes pedāli. Twin Turbo motors sper kā ērzelis.

Pēc aprīkojuma un cenas RAM 1500 ir "premium" automašīna, bet pēc uzbūves un "pases" - komercauto. Par to nav jāmaksā UVTN jeb uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis, toties jāpērk ceļu lietošanas vinjete. Kāpēc kas tāds būtu vajadzīgs Latvijā, kas ir desmitreiz mazāka par Teksasu?

Tāpēc, ka pikapu piedāvājums ir trūcīgs, tāpēc, ka ir ļaudis, kas gatavi maksāt vairāk nekā 100 000 eiro par amerikāņu sapni un to barot ar benzīnu (vai gāzi), un visbeidzot - kāpēc ne?

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Nepalaid garām!
Uz augšu