Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis skaidroja, ka direktīva nosaka, ka apdrošināšana ir nepieciešama visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem. Šobrīd SM plāno virzīt grozījumus vairākos normatīvos, tostarp atļaut pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju uz laiku.
Savukārt grozījumu iesniedzējs Valdis Maslovskis (ZZS) norādīja, ka transportlīdzekļu īslaicīga noņemšana no uzskaites nerisinātu problēmu, bet tikai radītu lieku birokrātiju. Viņš norādīja, ka arī noņemot no uzskaites, automašīna var iekļūt negadījumā.
Vienlaikus deputāts Andris Kulbergs (AS) teica, ka vēlas redzēt konkrētu statistiku, cik daudz ir šādu gadījumu, kad automašīnas bez OCTA izraisa negadījumus. Viņaprāt, šādu ceļu satiksmes negadījum skaits ir tik niecīgs, ka to risina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) Garantiju fonds.
CSDD Juridiskā departamenta vadītājs Reinis Nīmanis skaidroja, ka šobrīd CSDD plāno vienkāršot procedūru par transportlīdzekļu reģistrāciju uz laiku, ko šobrīd var īstenot tikai fiziski nododot numurzīmes. Plānots, ka numurzīmes nebūs jānodod glabāšanā.
Savukārt attiecībā uz traktortehniku deputāti sprieda, ka to nav tik vienkārši noņemt no uzskaites uz atkal piereģistrēt, jo to neveic CSDD, bet gan Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra. Turklāt ir jāņem vērā, ka, iespējams, traktortehnikas līzinga noteikumi nemaz nepieļauj šādu risinājumu.
Juridiskā biroja pārstāve norādīja, ka EK direktīva pieļauj atkāpes no obligātās apdrošināšanas transportlīdzekļiem, kas uz laiku vai pastāvīgi atsaukti no uzskaites. Direktīva paredz, ka izņēmuma gadījumiem vajadzīga oficiāla administratīva procedūra, kas ir pārbaudāma. Attiecībā uz traktortehniku risinājums varētu būt iespēja iesniegt pašapliecinājuma veidlapu par nepiedalīšanos ceļu satiksmē.
Komisijas deputāti atbalstīja ZZS piedāvātos grozījumus likumā.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņu noteica 15.maiju, lai FM paspētu saņemt atbildi no EK par priekšlikumu atbilstību direktīvai.
Jau ziņots, ka Saeima pērnā gada decembra beigās galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz uz deviņiem mēnešiem atlikt obligātu prasību pēc OCTA apdrošināšanas visiem transportlīdzekļiem, kas ir reģistrēti, tostarp arī tiem, kas satiksmē piedalās sezonāli.
Iepriekš, parlamentāriešiem lemjot par grozījumiem OCTA likumā, deputāti nebija pamanījuši, ka ir iekļauta norma, kas paredz, ka OCTA apdrošināšanas polise jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku.