Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

Noskaties Kā "Opel" jaunajā "Grandland" lolo zīmola raksturu?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Jaunais "Opel Grandland" ražots Vācijā, ir lielāks par "Tiguan", un burtu dizains aizmugurē tam ir gluži kā "Porsche". Tik mazā automašīnu tirgū kā mūsējais, turklāt ar trīs dominējošiem zīmoliem, kas pārdod pusi reģistrēto auto, atlikušās markas nereti ir tikai alternatīvā izvēle.

Raidījuma "TV Autoziņas" testā nonākusi interesanta "VW Tiguan" alternatīva no "Stellantis" koncerna - "Opel Grandland". Pirmais "Grandland" kļuva par pēdējo "Opel" modeli, kura dizains tapa vēl "General Motors" laikos, pirms vācu zibens nokļuva franču PSA paspārnē.

"Opel Grandland" izlaida 2017. gadā, bet 2021. gadā modernizēja, pie reizes pārsaucot par "Grandland X". Otrās paaudzes "Grandland" ir maz kopīga ar priekšgājēju. Lai gan "Opel" savās automašīnās izmanto tās pašas platformas, agregātus un pat kabīnes detaļas kādas der "Citroen" un "Peugeot", dizaineri spītīgi cenšas piešķirt modeļiem strikti vācisku identitāti. Jaunais "Grandland" ir solīds un kantains kā daktera soma, bet "Opel" zīme ir paslēpta zem aizsargstikla un tumsā spīd. Matricu gaismas GS komplektācijā ir standartā, bet tā sauktais "clamshell" tipa pārsegs pēc "Land Rover" principa nosedz spārnus.

"Grandland" aizmugure ir taisna un gluda, taču to atdzīvina oriģināla gaismas tehnika - gaismas svītra pāri visam vākam un izgaismoti "Opel" burti vidū. Optikai ir tā sauktais kompasa izvietojums, kur vertikālais papildu stopsignāls apzīmē ziemeļus.

Ieraugot "Opel Grandland" pirmo reizi, gribas domāt, ka tas varētu būt arī septiņvietīgs krosovers. Taču tādas iespējas "Grandland" nav, jo pēc izmēriem tas ir tuvāks "Peugeot" 3008, nevis 5008. "Opel" svarīgākais uzdevums ir vienkārša un saprotama lietošana.

"Grandland" nav nekādu tehnoloģisku izaicinājumu. Vienīgais, pie kā jāpierod, ir stūres pogas, kas faktiski ir mazi sensoru paneļi. Toties zemstūres sviras ir piemīlīgi analogas un pēc dizaina atgādina "Mercedes" ierīces. Alternatīvām izvēlēm jāpiedāvā arī pievilcīgāka cena nekā klases līderiem.

Cik gan maksā šāds "Opel Grandland GS", kas projektēts, konstruēts un ražots Vācijā? Varētu būt ap 40 tūkstošiem eiro, taču patiesībā tie ir 36 000 eiro. GS sākuma cena ir 35 590 eiro, bet "Edition" - 31 990 eiro.

Ja gribas lielāku dzinēju un vairāk jaudas, jālūkojas "Opel Grandland" lādējamā hibrīda virzienā. 1,6 dzinējs un elektrība tajā dod gandrīz 200 zirgus un tīru elektrisko sniedzamību. Tāds "Grandland" maksā ap 41 000 eiro pirms EKKI līdzmaksājuma piemērošanas. Tāpat jauno "Grandland var iegādāties arī pilnībā elektrisku.

Nepalaid garām!
Uz augšu