Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

300 zirgspēki braukšanas priekam – Renault Rafale E-Tech 4x4 plug-in hybrid

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Senām, ilgstoši strādājošām kompānijām nereti par šķērsli attīstībā kļūst tieši bagātīgā vēsture un pārlieka pieķeršanās tradīcijām. Ar to ilgajos pastāvēšanas gados sanācis grēkot arī aizpagājušā gadsimta nogalē dibinātajam Francijas autobūves koncernam Renault. Taču izskatās, ka tagad franči ir apņēmīgi «nokratījuši» bremzējošo nastu, jo šajā desmitgadē viņi tirgū iepludinājuši vairākus pavisam jaunus modeļus. Viens no tiem ir vidējās klases krosovers Rafale.

Aizpagājušajā vasarā iepazītā ietilpīgā, ģimenes auto prasībām atbilstošā kupeja nu ieguvusi spraudņa jeb plug-in hibrīda spēka agregātu, skaidrāk parādot virzienu, kurā Renault nolēmis doties mulsinošajos laikos, kad formāli būtu jāatbrīvojas no iekšdedzes dzinēju auto, taču reāli patērētāju interese par elektroauto vēl ir visai zema.

Tā kā Rafale un arī citi Renault modeļi pieejami arī pašuzlādes hibrīda formā, ir diezgan skaidrs, ka franči likuši likmi uz pieņēmumu, ka šis pārejas periods varētu ievilkties un ka no fosilās degvielas «pārtiekošas» automašīnas 2035. gadā no tirdzniecības nepazudīs. Eiropas Komisijas gaiteņos doma atbīdīt šo datumu tālāk nākotnē izskan aizvien skaļāk, un, ja tā materializēsies, Renault varētu būt vieni no ieguvējiem.

Optimistiskās prognozes pamatā ir fakts, ka Luija Reno dibinātā kompānija spēj piedāvāt spēka agregātus dažādām gaumēm.

Kopš pērnā pavasara Rafale pieejama ar 200 Zs hibrīdiekārtu E-TECH Full Hybrid, bet tagad arī E-Tech 4x4 plug-in hybrid 300 Zs versijā.

Jaudīgākā versija Atelier Alpine izpildījumā no Norde autocentra Skanstes ielā 31A uz vienu nedēļas nogali nonāca TVNET rīcībā.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Sportisks uzrāviens

Interesanti, ka vārda izvēlē Renault tomēr nav izdevies aizbēgt no bagātīgās vēstures. Franču valodā par «brāzmu» sauktā automašīna nodēvēta par godu starpkaru periodā kopuzņēmuma Caudron-Renault attīstītajam sporta lidmašīnas C.460 Rafale projektam.

Ar pilnpiedziņas 300 Zs spēka agregātu un aerodinamiskajām virsbūves līnijām, šis auto izsauc asociācijas ar lidaparātu.

Kā jau no 300 «zirgiem» var sagaidīt, Rafale ir sprigana.

Krustojumā iespiežot akseleratora pedāli grīdā, 1,2 litru benzīna turbodzinējs kopā ar elektromotoru iegriež visus četrus riteņus tik sparīgi, ka jau pēc pāris sekundēm ir sasniegta 50 km/h atzīme, un spoguļos redzams, ka citi auto tik tikko izkustējušies no vietas un palikuši tālu aiz muguras. Automašīna spēcīgi paātrinās arī no normāla braukšanas ātruma pa šoseju, kas ir īpaši noderīgi, ja nepieciešams apdzīt. Īpaši labi to var izjust sporta braukšanas režīmā. Tajā stūre un piekare kļūst stingrāka un pilnpiedziņa tiek izmantota intensīvāk nekā komforta vai eko režīmos. Tiesa, arī komforta braucienā, kas līgano šūpošanos papildina ar silti dzeltenīgu salona apgaismojumu, par jaudas trūkumu būtu grēks sūdzēties. Braukšanas režīmus var nomainīt gan prāvajā 12 collu informācijas un vadības sistēmas skārienekrānā, gan ar Multi-Sense pogu uz stūres.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Komfortabliem braucieniem

Arī ar komfortu 4,7 metrus garajā auto viss ir kārtībā. Priekšā ir augumu cieši apskaujoši sporta sēdekļi, ko izdaiļo no LED diodēm izveidota Alpine emblēma. Sporta stūres lejasdaļā izmantota patīkami mīksta apdare, kas patīkami piekļaujas plaukstām un stūres apsildes funkcijas izmantošanas laikā sasilst ātrāk nekā cietā āda uz pārējā rata.

Interesants ir arī gandrīz kvadrātmetru plašā Solarbay panorāmas jumta risinājums.

Tam nav fiziska aizdara, un pārāk košu saules staru neielaišanai salonā tiek izmantots pielāgojams aptumšošanas risinājums – stikls fragmentu pa fragmentam kļūst necaurspīdīgs. Šādā veidā var aizklāt jumta priekšdaļu, aizmugures daļu vai visu laukumu.

Saprotams un gana ērts ir arī vadības sviru izvietojums, un arī 12,3 collu digitālā mērinstrumentu paneļa izkārtojums šķiet loģisks.

Tajā gan nemaz īpaši bieži nav jāieskatās, jo svarīgākie dati redzami projekcijas displejā uz priekšējā vējstikla.

Ja nu salonā subjektīvi jāatrod kāds trūkums, tad tas varētu būt aizmugures sēdeklis. Tas šķiet pārāk zems, gandrīz kā vieglajā auto, nevis krosoverā, tādēļ garākiem pasažieriem ceļgali atrodas neierasti augstu. Šāda risinājuma izvēli acīmredzot var norakstīt uz kupejas virsbūves īpatnībām, jo virs aizmugurē sēdošo galvām jumta līnija jau ir krietnā lejupceļā.

Uzlādē bateriju braucot

Lietotāja rīcībā ir trīs piedziņas veidi – hibrīda, elektriskais un elektrības taupīšanas, kuru pārslēgšanai paredzētā poga novietota viduskonsolē. Standartā automašīna piedāvā hibrīda režīmu, kas pamatā «barojas» no 22 kWh akumulatora un nedaudz piepalīdz ar benzīna dzinēju. Šajā režīmā degvielas patēriņš ir patiešām zems.

Trīs dienās veicot vairākus braucienus hibrīda režīmā kā pa Rīgu, tā šoseju un mazpilsētām, vidējais patēriņš bija ap 0,9 litriem uz 100 kilometriem.

Vienīgi jāņem vērā, ka baterijā elektrības pietiek līdz 105 km distancei, turklāt hibrīda režīmā tā tiek intensīvi tukšota. Aukstās ziemas dienās pat vairāk nekā gribētos. Vienā braucienā mērinstrumentu panelis Biķerniekos rādīja, ka elektrība atlikusi 44 kilometriem, taču realitātē jau pirms 27 kilometru attālajiem Vangažiem akumulators bija pilnībā iztukšojies un mašīna ceļa turpināšanai pilnībā pārslēdzās uz benzīna dzinēju.

Nevienmērīgs enerģijas avotu patēriņš ir raksturīgs vairumam moderno spraudņa hibrīdu, tādēļ ar mazu benzīna patēriņu var braukt vien tie, kuru dienas maršruts īpaši nepārsniedz 100 kilometrus. Renault gadījumā gan glābj E-Save režīms, kas brauciena laikā no dzinēja lādē akumulatoru. Pusstundas braucienā no Siguldas līdz Rīgai, tas paspēja iepildīt elektrību aptuveni 18 kilometru garai distancei elektriskā režīmā. Tātad

Rafale noderēs arī aizmāršīgajiem Pierīgas iedzīvotājiem, kuri naktī nav uzlādējuši bateriju, bet vēlas Rīgā braukt bez izmešiem.

Te gan jāņem vērā, ka E-Save režīmā vidējais patēriņš pa šoseju ir ap 6-7 litriem uz 100 kilometriem.

Pilnībā elektriskajā režīmā auto būtībā kļūst par elektromobili un benzīna dzinēju neizmanto vispār. Visnoderīgākais tas būs, riņķojot pa pilsētu vai klusi izbraucot no pagalma. Uz šosejas lietderīgāk izvēlēties hibrīdu ar benzīna piešprici, lai elektrības krājumi tik ātri «neizkustu».

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Jāizmanto iespēja izvēlēties

Viena lieta, pie kā ražotājam noteikti vajadzētu piestrādāt, ir uzlādes jauda.

Lai arī akumulators nav liels, tā pilna uzlāde ar komplektācijā iekļauto standarta mode 3 kabeli vai publiskajā uzlādes stacijā aizņem 2 stundas un 45 minūtes, jo iebūvētais lādētājs neļauj pārsniegt 7,4 kW uzlādes jaudu.

Tas ir diezgan ilgi, ņemot vērā, ka hibrīda režīmā uz šosejas elektrības krājumi tiks iztērēti mazliet vairāk nekā stundā. Tieši tādēļ vadītājiem jāizmanto Renault hibrīda dzinēja galvenā priekšrocība - iespēja pašam izvēlēties, kad paļauties uz benzīna dzinēju un kad lietot elektrību. Vairāku citu zīmolu hibrīdauto šādu izvēli nedod. Tā ir svarīga Renault Rafale E-Tech 4x4 300 ZS plug-in hybrid priekšrocība.

Kopumā šis auto ir ļoti laba atbilde dinamiskas braukšanas cienītājiem, kuri bažījas, ka zaļais kurss atņems viņiem ikdienas prieka devu.

Sportiskas sajūtas pie stūres ir garantētas, salons ir ne vien ērts, bet modīgo franču prasībām atbilstoši glauns, un vietas nudien netrūkst. Aizmugurē var iesēdināt kaut trīs bērnus, un bagāžas telpā pietiks vietas arī salokāmiem mazuļu ratiem. Tieši jaunām ģimenēm šis auto ir īpaši izdevīgs, jo ar 3+ ģimenēm pieejamo valsts atbalstu 6750 EUR apmērā Rafale E-Tech 4x4 plug-in hybrid izmaksā no 39 990 EUR. Mazākām ģimenēm pieejama subsīdija 4500 eiro apmērā, kas vēl pievilcīgākus padara pat īpašajā piedāvājumā iekļautos auto. Savukārt, pateicoties izdevīgai līzinga likmei no 0.99% + Euribor, ikmēneša maksājums būs zemāks nekā līdzvērtīgas cenu kategorijas automašīnai ar iekšdedzes dzinēju.

Raksts tapis sadarbībā ar Norde.

Nepalaid garām!
Uz augšu