NATO vēl no Aukstā kara laikiem šī problēma ir zināma. Tāpēc, sākot ar pagājušā gadsimta 50. gadiem, alianse bija izveidojusi cauruļvadu sistēmu, pa kuru varēja droši nogādāt lielu daudzumu benzīna un dīzeļdegvielas karaspēkam frontes tuvumā. Tomēr, tā kā robeža starp Rietumiem un Austrumu bloku tobrīd gāja tieši pa Vācijas vidu, starp veco Federatīvo Republiku un VDR, caurules tika izbūvētas tikai līdz Rietumvācijai – un tur tās beidzas vēl šodien.
Cauruļu maksimālais diametrs ir 12 collas (30 cm), un tās atrodas zem zemes aptuveni viena metra dziļumā. Virs zemes trasi var atpazīt pēc sarkanbaltsarkanajiem stabiņiem, kas izvietoti ik pēc dažiem simtiem metru.
Četrus mēnešus pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā NATO paziņoja, ka nodrošinās “visus nepieciešamos resursus, infrastruktūru, spējas un spēkus”.
Drīz pēc tam NATO Militārā komiteja, alianses augstākā militārā institūcija, uzdeva stratēģiskās vadības iestādēm Briseles štābā un štābā Monsā, Beļģijā, plānot cauruļvadu un degvielas krātuvju būvniecību.
Saskaņā ar 2024. gada jūlijā Aizsardzības ministrijas vadībai iesniegto informāciju, sabiedroto iekšējās apspriedēs atklājās, ka cauruļvadu sistēmas ir “NATO degvielas piegādes mugurkauls”. Tāpēc esošo sistēmu paplašināšana, koncentrējoties uz Austrumeiropu un atsevišķu cauruļvadu sistēmu savienošanu, ir “būtiska nākotnes apgādes sastāvdaļa”.
Atšķirībā no NATO Varšavas pakts nebija izbūvējis militārus cauruļvadus. Lai aizpildītu plaisu uz Austrumeiropu, cauruļvads, kas ved no Bramsche, Lejassaksijā, tiks pagarināts uz Poliju. Vēl vienu maršrutu paredzēts izbūvēt no Ingolštates apgabala Bavārijā uz Čehiju. Tiek apsvērta arī iespēja savienot ziemeļu cauruļvadu sistēmu ar centrālo cauruļvadu sistēmu.