Centrālajā bankā atzīmē, ka Latvijas Banka objektīvi izvērtēs abu pušu nostāju un argumentus un piedāvās normatīvu prasībām un labajai praksei atbilstošu situācijas risinājumu.
Latvijas Bankas prezidenta vietniece Santa Purgaile uzsver, ka gadījumi, kad klienti vēršas pie Latvijas Bankas un izmanto mediācijas iespēju, ļauj iesaistīties un palīdz izprast tos jautājumus, par kuriem banku un klientu pusē ir domstarpības.
"Pieredze rāda, ka vairākumā gadījumu ir iespējams rast risinājumu. Tas ir nozīmīgi konkrētajā gadījumā, taču vēl svarīgāk - plašākā mērogā, jo Latvijas Banka sniedz norādījumus un skaidrojumus pārējām komercbankām. Vienlaikus tas ir pamats vērtēt regulējuma piemērošanu praksē un nepilnību gadījumā to koriģēt vai konstatēt cita veida risināmos jautājumus," norāda Purgaile.
Informācija Latvijas Bankas mājaslapā liecina, ka mediācija ir brīvprātīgas sadarbības process, kurā puses cenšas panākt savstarpēji pieņemamu vienošanos savu domstarpību risināšanai ar neitrālas un objektīvas trešās personas iesaisti.
Mediācija ir pieejama visiem Latvijā reģistrēto kredītiestāžu un ārvalstu kredītiestāžu filiāļu klientiem neatkarīgi no darbības veida.
Tā ir piemērota situācijās, kad ir izveidojušies sarežģījumi klienta attiecībās ar kredītiestādi un tas ierobežo finanšu pakalpojumu apmēru vai klāstu. Latvijas Banka mediāciju iesaka izmantot arī situācijās, kad klientu neapmierina kredītiestādes komunikācija vai klientu apkalpošana, jo tā ietekmē finanšu pakalpojumu pieejamību.
Mediāciju un konsultācijas Latvijas Banka sniedz bez maksas.