Maiņstrāvu nepieciešams pārveidot līdzstrāvā, tāpēc, ka līdzstrāva ir vienīgais veids, ko iespējams uzglabāt baterijā. "Visas baterijas, mazas vai lielas, elektrību uzglabā līdzstrāvā," tā Lulle. Veselīgākais un ātrākais "plug in" hibrīda uzlādes veids ir "Wallbox" jeb lieljaudas maiņstrāvas uzlāde. Bet ar cik jaudīgu "Wallbox" vēlams lādēt PHEV?
Tas atkarīgs no borta lādētāja jaudas. Tad jautājums vai ir jēga no jaudīgāka 11 kW "Wallbox", ja mašīna spēj ņemt pretim tikai 6 ai 7 kW? "Nē, no 11 kW "Wallbox" tad nebūs jēgas, jo maksimums, ko atļaus OBC, būs 7,2 kW," saka Lulle.
Lādējamais hibrīds ir elektromobilis tikai pa pusei. Varbūt vienkāršāk to lādēt no sadzīves elektrotīkla? Katram lādējamam hibrīdam komplektā ietilpst vienfāzes uzlādes ierīce jeb, vienkāršāk sakot, mājas kabelis. Regulārai lādēšanai tas nav paredzēts.
Lulle saka: "Tas vairāk domāts situācijai, kad nav pieejama uzlādes stacija un vajag lādēt. Lādējot PHEV no sadzīves elektrotīkla, jāņem vērā, ka rozetei jābūt sazemētai. Lai nebojātu tīklu, lādētāju var pieregulēt ampēru ziņā. Tā, protams, būs ilgāk, toties drošāk."
Vai PHEV gaitas baterija ir remontējama?
"Baterijas, kas ir mazākas, maina vienā gabalā, bet "Hyundai PHEV" baterijai var mainīt atsevišķus moduļus," atklāj Lulle.
"Hyundai" markas pašuzlādes hibrīdu panelī atrodama neparasta poga, kas ļauj aktivizēt nosēdušos akumulatoru. Lādējamos hibrīdos tādas nav, un mēs gribam zināt, kāpēc.
"Salīdzinot ar parasto hibrīdu, PHEV nav "jocīgās" pogas tāpēc, ka HEV ir litija akumulators, kas savienots ar gaitas bateriju. Bet PHEV ir parastais 12 voltu skābes - svina akumulators," skaidro Lulle.