:format(webp)/nginx/o/2025/02/25/16684472t1hc6ed.jpg)
Rīgā drīzumā tiks sākta sliežu izbūve 7.tramvaja līnijas pagarinājumā, informē "Rīgas satiksmes" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Rīgā drīzumā tiks sākta sliežu izbūve 7.tramvaja līnijas pagarinājumā, informē "Rīgas satiksmes" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Tuvākajā laikā Latgales ielā tiks veikta asfalta seguma frēzēšana, demontētas vecās konstrukcijas un komunikācijas, kā arī sākta kontakttīklu balstu pamatu izbūve. Vienlaikus paredzēts pārbūvēt gājēju ietvi un izbūvēt arī jaunu veloceliņu.
Būvdarbu sākumposmā līdztekus frēzēšanai sāksies arī apjomīgi rakšanas darbi. Turpināsies jau iesākto apakšzemes komunikāciju pārbūve. Vietā, kur tiks būvēts transportmijas punkts, zāģē kokus un martā sāksies siltumtrases pārbūve. Turpat sāksies arī citu inženiertehnisko sistēmu un apakšzemes komunikāciju būvniecība - gāzesvads, ūdensvads, lietusūdens kanalizācija.
Kopējais 7. tramvaja maršruta sliežu ceļa pagarinājums būs 2,2 kilometri. Pie Latgales un Višķu ielas krustojuma tiks izbūvēts transportmijas punkts. Tā funkcionēšanai paredzēta jauna dispečeru ēka, kā arī sabiedriskā transporta kustībai nepieciešamie pievedceļi gan no Latgales ielas, gan no Višķu ielas.
Tāpat tiks veikta teritorijas labiekārtošana, tostarp ierīkotas plašas nojumes, norādes zīmes un tablo, apstādījumi un ielu apgaismojums. Līdz transportmijas punktam pa Višķu ielu 300 metru garumā tiks pagarināts arī 15. trolejbusa maršruts.
Projektu plānots īstenot līdz 2026.gada maijam. Ieceres īstenošanai par būvprojekta izstrādi, būvdarbiem un autoruzraudzību noslēgts līgums ar SIA "Binders" 28 349 687 eiro vērtībā bez pievienotās vērtības nodokļa.
Līdz šai vietai tiks pagarināti arī trolejbusu kontakttīkli no Višķu ielas galapunkta. Arī reģionālajiem sabiedriskā transporta uzņēmumiem būs iespēja šajā vietā izlaist pasažierus, nebraucot līdz Rīgas centram. Veloceliņu plānots būvēt līdz minētajai vietai, savienojot to ar pašlaik jau esošo Ķengaraga promenādes veloceļu.
Jau vēstīts, ka 2023.gadā "Rīgas satiksme" strādāja ar 184,044 miljonu eiro apgrozījumu, bet kompānijas peļņa bija 1,838 miljoni eiro.
"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.