Šodienas redaktors:
Agnija Reiniece
Iesūti ziņu!

"Volkswagen Tiguan" gandrīz "Latvijas Gada auto 2025", bet tomēr otrā vieta

Raksta foto
Foto: gadaauto.lv

​Ja noteikumi ļautu, arī "Volkswagen Tiguan" tiktu kronēts par "Latvijas Gada auto 2025". Gan "Tiguan", gan titula ieguvējs "Škoda Kodiaq" konkursa finālā ieguva vienādu punktu skaitu. Saskaņā ar noteikumiem "Tiguan" nācās piekāpties, tomēr šāda otrā vieta ir gandrīz uzvara un "Tiguan" ir spējis pārliecināt žūrijas biedrus. Ko par šo auto saka žūrija?

"Tiguan" šobrīd ir pieprasītākais "Volkswagen" zīmola modelis, un liela cilvēku interese par šo auto ir bijusi jau kopš tā pirmsākumiem - 2008. gadā. Nu klajā ir laista "Volkswagen Tiguan" trešā paaudze, iegūstot jaunu dizainu un modernākās tehnoloģijas, tai pašā laikā saglabājot savas labākās īpašības. "Tiguan" varētu dēvēt par zelta vidusceļu, jo tas piedāvā gan patīkamu vadāmību, gan komfortablu gaitu, gan arī ir gana praktisks, lai būtu saprātīgs ģimenes auto.

Pretēji mūsdienu tendencēm, šim modelim piedāvātā dzinēju palete ir ļoti plaša. No benzīna dzinējiem ir 1.5 litru TSI dzinējs ar vieglo hibrīdu 130 un 150 zirgspēku jaudas versijās, kā arī 2 litru TSI dzinējs ar pilnpiedziņu un 204 vai 265 Zs jaudu. Ir arī 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar 204 vai 265 zirgspēkiem - jaudīgākajam no šiem ir pilnpiedziņa. Un dzinēju klāstā ir arī lādējamais jeb "plug-in" hibrīds ar 1.5 litru TSI dzinēju divās jaudas versijās - ar 204 vai 272 zirgspēkiem.

Jaunais "Tiguan" atkarībā no izvēlētā dzinēja veida un aprīkojuma maksā, sākot no 33 700 EUR līdz 48 200 eiro un pat vairāk, ja izvēlēsieties dažādas papildaprīkojuma pozīcijas. Toties "Tiguan" lādējamā hibrīda versijām ir pieejams valsts atbalsts 4500 eiro apmērā.

Konkursa "Latvijas Gada auto 2025" žūrijas biedru atsauksmes par jauno "Volkswagen Tiguan"

Sandris Metuzāls, auto žurnālists, "Jauns.lv": "Skatoties no sāniem, jaunais "Tiguan" liekas tāds kā "pufīgāks" par priekšteci, mainījusies arī radiatora reste un priekšpuses apdare. Savu lomu te spēlē arī lielie un tumšie riteņu diski. Arī aizmugure tagad ir stilīgāka, pateicoties sarkano diožu virknei pāri visam bagāžniekam. Simpātisks liekas "Volkswagen" jaunajos modeļos izmantotais dizaina risinājums ar izgaismotajiem paneļiem durvīs un priekšējā panelī pasažiera pusē - tas tumsā rada intīmu un mājīgu noskaņu, kas turklāt ilgākā laika posmā nesāk krist uz nerviem.

Tas ir būtiski, jo reizēm auto ražotāji ar šīm gaismas spēlēm mēdz pārlieku aizrauties, radot pretēju efektu - tās pēc kāda laika gribas vienkārši izslēgt. Te šāda vēlme nerodas. Bez liekiem pārspīlējumiem ir arī instrumentu panelis - viss vienkārši, pārskatāmi un saprotami.

"Volkswagen" ļaudis ir padomājuši par vairākām sīkām, taču praktiskām lietām. Piemēram, pie griestiem ir nodalījums saulesbrillēm, bet priekšā zem vidus konsoles ir atsevišķs un ērts nodalījums telefonu uzlādei: ieliec telefonu tam paredzētajā ligzdiņā un aizver vāciņu, kas vienlaikus ir augšējā nodalījuma pamats. Telefons stabili tiek nofiksēts, nekratās un neslidinās. Ja par braukšanu, tad šis nav tas auto, pie kura stūres izdosies izbaudīt vētrainas emocijas. Te nebūs satriecoša paātrinājuma vai nervus kutinošas motora rēkoņas. "Tiguan" ir automobilis, kas domāts vienkāršai un drošai braukšanai no viena punkta uz otru. Taču par gaudenu to noteikti nevar saukt, jo 1,5 litru benzīna motors komplektā ar "mild hybrid" elektromotoru vajadzības gadījumā noorganizē diezgan pieklājīgu paātrinājumu."

Guntars Pulss, auto žurnālists, "Profi Latvija" galvenais redaktors: ""Tiguan" otrā paaudze tolaik bija pamatīgs lēciens, jo "Volkswagen" kompaktais apvidus auto bija kļuvis lielāks un solīdāks. Jaunās paaudzes modelis saglabājis priekšgājēja labās īpašības, kas papildinātas ar jauno VW korporatīvo dizainu un tehnoloģijām. Kā noprotams, par jauno "Tiguan" ar saviem maciņiem jau paguvuši masveidā nobalsot arī Latvijas pircēji - bet tas, kā zināms, ir pats galvenais balsojums."

Jānis Bite,  AS "Latvijas valsts meži" saimniecības pārvaldes vadītājs: "Ja nu kādam "Škoda Kodiaq" garums šķiet apgrūtinošs ikdienas lietošanā, par 20 centimetriem kompaktāks ir "Volkswagen Tiguan" ar tieši tādu pašu tehnisko "pildījumu" – benzīns, dīzelis, PHEV un MHEV. Turklāt šis modelis jūs gaida ar pat zemāku "iepazīšanās" cenu. Beidzot "Tiguan" salona dizaina izpildījums pārspēj tā čehu brāli, jo līdz šim citu VW grupas ražotāju interjers šķita interesantāks. Tagad to droši var teikt par "Tiguan". Un stūre ar īstām un saprotamām pogām ir atgriešanās pie pierastām VW vērtībām – bravo! "Volkswagen Tiguan" modelis tirgū parādījās gana vēlu – 2007. gadā jau tā piepildītajā kompakto SUV klasē. Taču šis modelis guva ļoti labus panākumus. Šķiet, ka trešā paaudze ar labu interjeru, eksterjeru un tehnisko izpildījumu ir gatava atkārtot sākotnējā modeļa panākumus."

Viesturs Leitholds, auto žurnālists, "iAuto.lv": "Jaunā paaudze ir evolucionējusi dizainā un tehnoloģijās, bet ārējie izmēri gan kopumā ir teju identiski otrās paaudzes modelim. Jaunā "Tiguan" ārējā dizainā sastopamas vēsmas gan no jaunajā "Passat" izmantotās dizaina valodas, gan elektrisko ID. modeļu saimes. Virsbūves formas kļuvušas noapaļotākas. Salons iekārtots lakoniski – elektrisko ID modeļu manierē. Liels ekrāns, maz fizisku slēdžu. Tiesa, "Tiguan" gadījumā vislielākā līdzība būs ar jauno "Passat" modeli, starp kuriem priekšējā paneļa atšķirības ir vien detaļās. Paneļa centrā novietots 32 cm skārienekrāns. Uzreiz zem tā atrodas iepriekšējos modeļos gānītās skārienjutīgās virsmas salona temperatūras un skaļuma regulēšanai. Taču šeit uzlabotas – tagad tās tumsā var redzēt, jo ir izgaismotas.

"Volkswagen" ir ņēmuši vērā sūdzības par nepraktisko multistūri ar skārienjutīgajiem slēdžiem, tāpēc "Tiguan" ir saņēmis vecā parauga stūri ar fiziskiem taustiņiem. Jāsaka, lai arī šo stūri pazīstam jau vairāk nekā 10 gadus, tā joprojām izskatās gana moderni.

No tehnoloģiskiem jaunumiem jāizceļ jaunā adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma DCC Pro, kas automātiski pielāgo piekares stingrību katram ritenim, ņemot vērā stūres, bremžu un gāzes pedāļa darbību. Salīdzinot ar iepriekš pieejamo sistēmu, šeit amortizatori tiek regulēti ar divu vārstu sistēmu, kas līdz šim pārsvarā tika izmantota daudz sviru piekares sistēmās premium un luksusa klases modeļos.

"Volkswagen" šādi regulējamus amortizatorus jaunajos "Tiguan" un "Passat" modeļos integrējuši "McPherson" piekares sistēmā. Tādējādi panākta ātrāka un precīzāka adaptīvās piekares darbība. Jauns ir arī paplašinātās realitātes "head-up" displejs, kas ar dažādām animācijām rāda gan navigācijas paziņojumus, gan joslas apzīmējumus. Arī informācijas un izklaides sistēma "Tiguan" ir pieejama jaunā versijā - tā ir ātrdarbīgāka un intuitīvāka.

Izmēģinātais 150 Zs 1.5 eTSI OPF vieglais hibrīds varētu būt pieprasītākais spēka agregāts, ņemot vērā tā cenu un veiktspēju. Šī ir arī saprātīga versija braukšanai ikdienā. Dzinējs ļauj pārliecinoši iekļauties satiksmē, un arī apdzīšanas manevri uz šosejas nesagādā raizes. Taču 150 Zs vairāk būs piemērots mierīgas braukšanas cienītājiem, jo pārlieku dinamiskiem manevriem un straujākam paātrinājumam auto negrib ļauties. Bet tāpēc var izvēlēties 193, 204 un 272 zirgspēku dzinējus. Lai gan "Tiguan" trumpis joprojām ir teicami sabalansēts piekares regulējums, kas vienlaicīgi nodrošina labu komfortu un precīzu vadāmību. Šķiet, jaunajā paaudzē tas deķītis ir pavilkts vēl vairāk komforta virzienā. Visā visumā jaunais "Tiguan" brauc patīkami, ikdienā ar to pārvietoties nav nogurdinoši. Auto ir liels, bet pie stūres to nejūt, un tā gabarīti arī šaurākās ielās ir labi saprotami."

Konkurss "Latvijas Gada auto" notiek 26. reizi kopš 1998. gada, un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, autoražotāju un mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū.

Nepalaid garām!
Uz augšu