:format(webp)/nginx/o/2025/01/31/16626872t1hf8cb.jpg)
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pievērsis uzmanību iepirkumam par velosipēdu stiprinājumu ierīkošanu jaunajos elektrovilcienos.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pievērsis uzmanību iepirkumam par velosipēdu stiprinājumu ierīkošanu jaunajos elektrovilcienos.
KNAB norādīja, ka birojs pievērš pastiprinātu uzmanību finansiāli apjomīgajiem iepirkumiem, tostarp transporta jomā.
Foto: "Pasažieru vilciens" prezentē pirmo aprīkoto elektrovilcienu ar velo turētājiem
"Nenoliedzami arī šim iepirkumam KNAB pievērsis uzmanību. Ja KNAB saskatīs korupcijas riskus vai iestādes rīcībā nonāks kāda cita negatīva rakstura informācija, kas liecinās par iestādes kompetencē esošiem likumpārkāpumiem attiecīgā iepirkuma virzības gaitā, KNAB nekavējoties reaģēs," norādīja birojā.
Velosipēdu stiprinājumu ierīkošana visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās 948 592 eiro, tostarp 806 303 eiro veidos Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam līdzfinansējums, janvāra beigās informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Jaunos elektrovilcienus ar stiprinājumiem velosipēdu pārvadāšanai plānots aprīkot pakāpeniski līdz maija beigām.
Velosipēdu novietošanai paredzēto stiprinājumu ierīkošana ietver ne tikai statīvu novietošanu, bet arī esošo sēdekļu demontāžu, aizvietojot tos ar atvāžamajām sēdvietām, atdalošās starpsienas nomaiņu vilciena ieejas zonā, lai pasažieris, iekāpjot ar velosipēdu, varētu to ērti aizstumt līdz velosipēdu turētājiem, kā arī informatīvu piktogrammu izvietošanu uz vilciena grīdas.
Katrā elektrovilcienā būs kopumā 12 velo turētāji.
2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles. Tāpat elektrovilcienos nebija ierīkotas velosipēdu novietnes.