"Sals nozīmē, ka uz ceļiem var slīdēt. Visdrīzāk vizuāli būs grūti novērtēt, kura daļa slīd un kura neslīd. Autovadītājiem jābrauc ar domu, ka slīd visur. Tā kā laikapstākļi var būt mānīgi, riepu saķere ar ceļu var būt ļoti mainīga. Vietās, kur būs nedaudz uzsnidzis, saķere būs labāka nekā uz tīra ledus," skaidro Jānis Vanks.
Eksperts uzsver, ka auto īpaša sagatavošana šādiem apstākļiem nav nepieciešama, ja tas jau ir pienācīgi aprīkots ziemas ceļiem. Taču ir jāmaina autovadītāja domāšana un jāpielāgo braukšanas paradumi: jāievēro lielāka distance starp automašīnām, jo pēkšņa bremzēšana var nebūt efektīva, un jābūt uzmanīgam attiecībā uz citiem satiksmes dalībniekiem, laicīgi ieslēdzot pagrieziena rādītājus.
"Braucot šādos apstākļos, būs vietas, kur šķitīs, ka neslīd, – piemēram, uz mežu ieskautiem ceļiem vai bezvējā. Liksies, ka saķere ir laba, bet pēc pārsimts metriem atkal var parādīties apledojums un slīdēt. Kad mašīna sāk slīdēt, blakussēdētāja padomi vairs nepalīdzēs. Tāpēc ir svarīgi apzināties savas braukšanas prasmes un, ja nepieciešams, laikus iziet drošas braukšanas treniņus, lai zinātu, kā reaģēt uz slidenas ceļa virsmas," norāda Vanks.