Pēc respondentu domām, dezinformācija plaši ir sastopama "TikTok", "Facebook", "Youtube" platformās. Gada laikā par 6,5 procentpunktiem ir pieaudzis to respondentu īpatsvars, kuri uzskata, ka dezinformācija ir izplatīta "TikTok" - pērn tā uzskatīja 48,2% aptaujāto, bet gadu iepriekš - 41,7%.
Līdztekus par 3,1 procentpunktu augusi to respondentu proporcija, kuri uzskata, ka dezinformācija ir izplatīta platformā "Instagram", proti, pērn tā uzskatīja 40,3%, bet 2023.gadā - 37,2%.
Savukārt par 4,1 procentpunktu augusi šāda pārliecība attiecībā uz platformu "X" jeb "Twitter". Ja 2024.gadā tie bija 33,6%, tad gadu iepriekš - 29,5%.
Reizē par 3,3 procentpunktiem samazinājies to respondentu īpatsvars, kuri uzskata, ka dezinformācija ir izplatīta "WhatsApp" - pērn tā uzskatīja 27,1% aptaujāto, bet gadu iepriekš - 30,3%.
Visbiežāk jeb 24% ziņošanas (report) iespēju respondenti ir izmantojuši "Facebook", un tikpat daudz respondentu - 24,1% zina par iespēju ziņot "Facebook", bet to nav darījuši.
Līdztekus pētījums rāda, ka gada laikā par 3,3 procentpunktiem ir pieaugusi respondentu informētība par iespēju ziņot "Facebook" platformā. Proti, pērn par to zināja 23,1% respondentu, bet gadu iepriekš - 20,8%.
Salīdzinot ar 2023.gadu, pērn vairāk respondentu ir izmantojuši iespēju ziņot visās mediju platformās, īpaši "Instagram", kur pieaugums bijis par pieciem procentpunktiem.
Aptauju Valsts kancelejas uzdevumā internetā veica "Berg Research" no 2024.gada 15.oktobra līdz 24.novembrim, un tajā piedalījās 1009 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Pētījums finansēts no valsts budžeta līdzekļiem, un tas izmaksāja 3685 eiro.