/nginx/o/2024/08/31/16326166t1he896.jpg)
Jaunajam satiksmes ministram ir būtiski turpināt iesāktās nozares reformas ar skaidru virzību uz mērķiem, norādīja Latvijas Loģistikas asociācijas un Latvijas Stividorkompāniju asociācijas pārstāvji.
Jaunajam satiksmes ministram ir būtiski turpināt iesāktās nozares reformas ar skaidru virzību uz mērķiem, norādīja Latvijas Loģistikas asociācijas un Latvijas Stividorkompāniju asociācijas pārstāvji.
Loģistikas asociācijā norāda, ka esošajā ģeopolitiskajā situācijā satiksmes ministra izvēle ir kritiska, jo nozarei ir stratēģiska nozīme gan valsts ekonomikā, gan drošībā.
Vienlaikus asociācijas ieskatā dzelzceļa attīstība, ostu transformācija un transporta infrastruktūras stiprināšana nevar palikt pusceļā, tādēļ ir būtiski turpināt iesāktās reformas.
Loģistikas asociācijā pauž, ka jaunajam ministram jābūt cilvēkam, kurš pārzina nozari un var nodrošināt nekavējošu sākto reformu turpināšanu, kā arī ministram jābūt pieredzei transporta politikas veidošanā, izpratnei ar nozares vajadzībām un spējām darboties sarežģītā starptautiskā kontekstā.
Jaunajam satiksmes ministram kā dažus no galvenajiem uzdevumiem asociācijā min kontrolētas un saprotamas "Rail Baltica" būvniecības izmaksas, kā arī trases risinājumu, kas ļautu pēc iespējas ātrāk izmantot 1435 milimetru (mm) sliežu sistēmu kravu pārvadājumiem, sākto dzelzceļa nozares konsolidācijas pabeigšanu maksimāli īsā termiņā, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pievienojot VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDZ), kā arī nodrošinot LDz iespēju nodrošināt "Rail Baltica" projektēšanas un būvniecības darbus.
Vienlaikus asociācijā norāda, ka jaunajam ministram jāstrādā pie kontreileru pārvadājumu sistēmas ieviešanas un jēgpilnas ostu transformācijas plāna un pārvaldības reformas pabeigšanas, lai zaudētās tranzīta tonnas aizstātu ar daudz augstākas pievienotās vērtības projektiem, piemēram, atjaunojamās enerģijas jomā.
Tāpat Stividorkompāniju asociācijā uzsver, ka ostu sektorā ir daudz steidzami risināmu jautājumu, tostarp ostu reforma, valsts mēroga rīcības plāns ostu krīzes pārvarēšanai, stratēģija ostu ilgtermiņa attīstībai un citi.
Asociācijā norāda, ka tuvākajās nedēļās gaidāma Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēde, kurā būtu jāpārrunā gan ostu reformas virzība, gan ostu nozīme valsts aizsardzības kontekstā, kā arī jāapstiprina divu gadu rīcības plāns lielo ostu attīstībai.
Asociācija sagaida, ka ministrs būs kompetents un pieredzējis, spēcīgs atbalsts nozarei, aizstāvot tās intereses sarunās ar citām ministrijām, valsts institūcijām un Saeimas pārstāvjiem, spējot piedāvāt redzējumu nozares problēmu risināšanai, uz ciešu sadarbību un kopdarbu vērsts komandas spēlētājs, kā arī ambiciozs, lai ģeopolitiskās situācijas radītās sekas Latvijas transporta sektorā risinātu arī Eiropas un globālā līmenī.
Jau vēstīts, ka Ministru prezidente Evika Siliņa (JV), piesakot savas valdības darba "restartu", paziņoja, ka Andu Čakšu (JV) atbrīvo no izglītības un zinātnes ministra amata, Uldi Auguli (ZZS) - no labklājības ministra amata, bet Kasparu Briškenu (P) - no satiksmes ministra amata.
Līdz turpmākiem lēmumiem vai jaunu ministru apstiprināšanai izglītības un zinātnes ministra pienākumus pilda finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV), labklājības ministra pienākumus - ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS), bet satiksmes ministra pienākumus - kultūras ministre Agnese Lāce (P).
Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) labklājības ministra amatam nominējusi Labklājības ministrijas parlamentāro sekretāru Reini Uzulnieku. Savukārt partija "Progresīvie" vēl nav izlēmuši, kurš būtu virzāms satiksmes ministra amatā.
Tajā pašā laikā JV izglītības un zinātnes ministra amatam nolēmusi virzīt Ārlietu ministrijas parlamentāro sekretāri Melbārdi.
Melbārde savulaik ieņēma kultūras ministres amatu no Nacionālās apvienības rindām, bet vēlāk tika ievēlēta par Eiropas Parlamenta (EP) deputāti.