Viens no lielākajiem cenu pieaugumiem ir saņemts no kafijas un šokolādes produktu piegādātājiem, jo globālajos tirgos ir sasniegtas rekordlielas kakao un kafijas izejvielu cenas. Kakao izejvielu cenas kopš gada sākuma ir vairāk nekā dubultojušās, ko veicina pieaugošs pieprasījums un samazināta izejvielu pieejamība visā pasaulē. Tas, savukārt, ietekmē iepirkuma cenas visiem produktiem, kas satur kakao, piemēram, šokolādei, saldumiem, svaigiem un saldētiem kulinārijas izstrādājumiem, saldējumam un biezpiena sieriņiem.
Savukārt kafijas izejvielu cenu pieaugumu visvairāk ietekmējuši nelabvēlīgi laika apstākļi, slikta raža, kā arī kafijas fermu un audzētāju skaita samazināšanās.
Lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem pieejamas pārtikas produktu cenas, “Maxima Latvija” turpinās aktīvi strādāt ar piegādātājiem, meklējot kompromisus un pārliecinoties, ka jebkādi cenu pieaugumi ir pamatoti un samērīgi. Tāpat arī regulāri, pēc paša uzņēmuma iniciatīvas, tiek organizētas dažādas ilgtermiņa un īstermiņā cenu samazināšanas, kā “Cenu līderi”, “Piena festivāls”, “Lielakcija” u.c., ik nedēļu nodrošinot zemas cenas vairākiem tūkstošiem preču.
Par SIA “Maxima Latvija”:
SIA “Maxima Latvija” ir vadošais mazumtirdzniecības tīkls ar 172 veikaliem, īpašu uzmanību veltot klientu ērtībām. Sortimentā pieejams daudzveidīgs produktu klāsts par zemām cenām, vienlaikus rūpējoties par kvalitāti un plašu vietējo ražotāju produktu klāstu. Uzņēmuma pamatu veido teju 6000 profesionāļi, kuri darbojas tirdzniecībā, divos loģistikas centros un pārtikas ražošanā. “Maxima Latvija” jau sesto gadu ir iekļauts “Mīlētāko zīmolu topā” kā Latvijā iemīļotākais mazumtirdzniecības zīmols, papildus tam ir saņēmusi starptautiskās sertifikācijas asociācijas ICERTIAS apbalvojumu kategorijā “Kvalitāte par labāko cenu”, “Dive Group” atzinusi “Maxima Latvija” par klientu apkalpošanas līderi. Uzņēmums ir daļa no “Maxima Grupe”, kas darbojas Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā un nodrošina vairāk nekā 30 000 darba vietu.