Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

Noskaties "Škoda RS" piedzīvojums Horvātijā ar jaudīgāko ielas modeļu potenciālu

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

"Škoda Kodiaq" ir "Latvijas Gada auto" un pirktākais modelis savā klasē. Ko vēl varētu vēlēties? Varbūt mazliet vairāk jaudas? Raidījums "TV Autoziņas" dodas uz Horvātiju, lai izbrauktu ar jaunāko "Kodiaq RS".

Tam ir 265 ZS dzinējs, pilnpiedziņa un daudz kas cits. Lielais "Kodiaq RS" klubiņam pievienojās salīdzinoši vēlu - tikai 2018. gadā, tātad 18 gadus pēc pirmā ielas RS modeļa iznākšanas.

Pirmās paaudzes "Kodiaq RS" bija dīzelis, tagad tam ir benzīna motors. Matricu LED, gaismas svītra priekšējā restē, jaunās paaudzes DCC Plus regulējamie amortizatori ar 15 pakāpēm "Kodiaq RS" jau ir standartā.

Interjeram iespējami divi varianti - ar ādu vai bez, un es balsoju par bez. Suedia un mākslīgās ādas kombinācija RS modelim piestāv pat vairāk nekā otrs iespējamais un ekskluzīvākais variants ar perforētas ādas sēdekļiem.

Iedarbinot 2 litru turbodzinēju, nekas daudz nenotiek. Toties, izvēloties dusmīgāku braukšanas režīmu, parādās arī "balss". Tāpat kā agrāk, dobjo motīvu atskaņo nevis skaļrunis, bet gan īpašs rezonators tieši izplūdes traktā.

"Kodiaq RS", tāpat kā daudzi ielas RS pirms tā, ir divas automašīnas vienā - praktisks auto katrai dienai un paaugstināta snieguma spēkrats ar īpašām detaļām un iestatījumiem. Tostarp arī 20v zemprofila riepām, kas, domājot par mūsu ceļiem, dara mazliet bažīgu. Taču stingrā šasija un zemās riepas der kā uzlietas, kad nonākam uz kāda ļoti īpaša Horvātijas asfalta.

Tas ir Platak ātrumposms, Montekarlo rallijam līdzīgs serpentīns, kas iekļauts WRC pasaules čempionāta Horvātijas posmā. Latvijas cenu lapas atklāj, ka jaunais "Škoda Kodiaq RS" pie mums maksā, sākot ar 51 180 eiro. Šajā brīdī rodas jautājums: vai visu to pašu var dabūt par mazāku naudu?

Modernizētā "Škoda Octavia RS" paver tādu iespēju. Jauda ir tikpat liela, piedziņa gan ir priekšējā, taču standartā uzstādīts no autosporta patapināts daudzdisku diferenciāļa bloķētājs. 25 gados šī ir jau ceturtā "Octavia RS" paaudze.

Modernizētajam modelim ir par 20 ZS vairāk nekā iepriekš. Gandrīz viss, kas uzstādīts "Kodiaq RS", ir standartā arī "Octavia", izņemot DCC balstiekārtu, par ko gan jāpiemaksā. Un "Octavia RS" ir daudz, daudz lētāka - 37 340 par liftbeku un 38 330 par "Combi".

Jaunajai "Octavia RS" ne tikai lielāka jauda, bet arī pārstrādāta balstiekārta un progresīvā stūres iekārta. Paātrinājums arī ir uz goda - 6,5 sekundes līdz "simtam". Tīri emocionāli uzrunā jaunais sporta izplūdes trakts ar spilgtāku dzinēja skaņu. Ja jau dedzinām benzīnu - tad ar troksni un stilu!

Nepalaid garām!
Uz augšu