Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

Noskaties Vai un kā varam izglābt aizsērējušu dīzeļa sīko daļiņu filtru?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Vieglo dīzeļauto īpašnieki, kas šogad jau paspējuši apmeklēt tehniskās apskates staciju, noteikti pamanījuši izmaiņas šī neizbēgamā procesa norisē.

Ivars Klints, "Inter Cars Latvija" projektu vadītājs, sacīja: "No šī gada 1. janvāra visām automašīnām, kas jaunākas par 2013. gadu, tiks pārbaudīts cieto daļiņu filtrs, tā esamība vai neesamība."

Kā raidījums "TV Autoziņas" pārliecinājās mēraparāta praktiskajā testā, ja filtrs ir demontēts, rādījums vairākkārtīgi pārsniedz tehniskajā apskatē noteikto robežu - vienu miljonu vienību.

Pagaidām gan CSDD ir visai pielaidīga un dod auto īpašniekiem laiku nepilnības novērst. Šogad tiek piešķirts vērtējums 1, bet no nākamā gada tas jau būs 2 un automašīna nevarēs piedalīties ceļu satiksmē. Sīko daļiņu filtrs jeb angliski DPF kā jebkura detaļa vai mezgls nolietojas un bojājas.

Ja atgāzu mērījums ir līdz 10 000 vienībām - ideāli, varat braukt mierīgi. Klints sacīja: "Šāds filtrs pilnībā darbojas un ir kā jauns. Darba kārtībā esošām un nenobrauktām automašīnām visbiežāk uzrādās 15 - 20 tūkstoši vienību. Ja pārbaudē uzrādās starp 10 000 un 100 000 vienībām, būtu nepieciešama tīrīšana ar speciālu iekārtu."

"Inter Cars" jau piegādājis vairākas dīzeļa filtru tīrīšanas iekārtas. Sakarā ar jauno tehniskās apskates prasību ieviešanu pieaudzis pieprasījums ne tikai pēc cieto daļiņu mēraparātiem, bet arī filtru mazgāšanas iekārtām. Var gadīties, ka pusei pēc 2013. gada ražoto dīzeļauto tāda būs jāmeklē samērā drīz.

"Ja apskatē tiek konstatēts, ka daļiņās pārsniedz 100 000 vienību, bet nesasniedz miljonu, tas norāda ka jāveic attiecīgas darbības. Pirmā būtu filtra mazgāšana, bet, ja iet tuvāk miljonam, es ieteiktu padomāt par filtra maiņu," saka Klints.

DPF maiņa ir finansiāli sāpīgs pasākums. Oriģinālie kvēpu filtri maksā tūkstošus, bet jau vairākus gadus tirgū pieejami analogi.

Nepalaid garām!
Uz augšu