/nginx/o/2025/03/10/16707475t1h1ac9.jpg)
Igaunijā noslēgti būvniecības līgumi par pusi no dzelzceļa "Rail Baltica" projekta pamattrases, kas ietver posmu no IIemistes stacijas līdz Totsi, Pērnavas apriņķī, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
Igaunijā noslēgti būvniecības līgumi par pusi no dzelzceļa "Rail Baltica" projekta pamattrases, kas ietver posmu no IIemistes stacijas līdz Totsi, Pērnavas apriņķī, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
"RB Rail" informē, ka projekta nacionālais ieviesējs "Rail Baltic Estonia" ir parakstījis līgumu ar AS "Trev-2 Grupp" par projektēšanas un būvniecības darbiem vēl 14 kilometru garumā, kas aptver posmu Kerpla-Selja Raplas apriņķī.
"Trev-2 Grupp nodrošinās gan projektēšanas, gan būvniecības darbus dažādiem infrastruktūras elementiem šajā posmā. Tas ietver Ahekennu un Nelvas viaduktus, kas nodrošinās vietējos transporta savienojumus ar jauno dzelzceļa koridoru, kā arī Kerplas ekoduktu un Kotjas zaļo tiltu, lai savvaļas dzīvnieki varētu droši pārvietoties.
Līgums paredz arī dzelzceļa tiltu izbūvi pār Velizes un Nurtu upēm, kā arī Lihuveski dzīvnieku tuneļa izveidi. Šīs būves tiks īstenotas kā daļa no pamattrases projektēšanas un būvniecības darbiem.
Kerpla-Selja posma projektēšanas un būvniecības līguma vērtība ir 67,6 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Darbi turpināsies līdz 2028.gada beigām, tostarp līdz 2027.gadam plānots pabeigt vismaz astoņus kilometrus pamattrases uzbēruma.
Būvniecības līgums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) un Igaunijas budžeta.
Iepriekš SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka Latvijā pilna mēroga darbi dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrasē varētu sākties šogad martā vai aprīlī. Savukārt Lietuvā patlaban tiek būvēti 46,3 kilometri "Rail Baltica" pamattrases un civilās inženierbūves no Kauņas līdz Panevēžai. Būvniecības darbiem Lietuvā līdz šī gada beigām jāpaplašinās līdz 114 kilometriem, aptverot 43% no visa pirmā posma līnijas, liecina informācija Lietuvas Satiksmes ministrijas mājaslapā.
Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.