/nginx/o/2025/03/12/16709019t1hfd88.jpg)
Iecavā sākta dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvlaukuma iekārtošana, aģentūru LETA informēja par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.
Iecavā sākta dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvlaukuma iekārtošana, aģentūru LETA informēja par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.
Kompānijā norāda, ka "Rail Baltica" pamattrases būvnieks "ERB Rail", piesaistot vairākus vietējos uzņēmumus, ir sācis darbus Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā - stratēģiskā vietā, kas kļūs par vienu no būtiskākajiem mezgliem projekta īstenošanā.
Patlaban 16 hektāru teritorijā notiek intensīva sagatavošanās, iezīmējot pamattrases būvdarbu sākšanas vietu, norāda uzņēmumā.
EDzL informē, ka ir pabeigta pagaidu būvlaukuma teritorijas iežogošana aptuveni 10,5 kilometru attālumā no Iecavas centra, virzienā uz Baldoni, aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa Iecava-Baldone-Daugmale (V9).
Būvlaukumā notiek būvtehnikas un pagaidu biroja moduļu piegādes. Pagaidu birojs tiks iekārtots no kopumā 16 moduļiem.
Bauskas uzņēmums SIA "Kvēle" ir izbūvējis elektroapgādes pieslēgumu pagaidu būvlaukuma vajadzībām, savukārt moduļu nomu un to uzstādīšanu nodrošina "Ramirent Baltic" Rīgas filiāle.
Vienlaikus nesprāgušas munīcijas meklēšana 16 hektāru platībā tiek veikta, ievērojot starptautiskās drošības prasības. Darbu īsteno augsti kvalificēti speciālisti, izmantojot tehnoloģijas, kas ļauj efektīvi skenēt augsni un identificēt iespējamās vēsturiskās munīcijas atliekas. Darbi notiek sistemātiski, sadalot teritoriju kvadrantos, lai veiktu rūpīgu pārbaudi metru pa metram, atzīmē EDzL pārstāvji.
Pēc būvlaukuma nožogošanas, konteineru uzstādīšanas, pagaidu biroja labiekārtošanas un munīcijas meklēšanas darbu pabeigšanas izbūvēs pagaidu piekļuves ceļu, kā arī veiks esošo ēku demontāžu, ko īstenos ceļu būves uzņēmums "Binders". Šie darbi plānoti šogad aprīlī, pēc tam secīgi plašāka mēroga būvdarbi arī sāksies aprīlī, kad paredzēts sākt būvlaukuma pamatnes izbūvi.
Pamattrases būvlaukums tiks veidots kā uzbērums aptuveni divu metru augstumā. Darbi ietvers caurteku izbūvi, grunts apmaiņu un laukuma uzbēruma izveidi aptuveni 16 hektāru platībā.
Līdz tam kravas transporta intensitātes palielinājums nebūs būtisks - piegādes uz būvlaukumu veiks līdz desmit kravas transporta vienībām diennaktī pa vienu transporta maršrutu. Sākotnēji piegādēm tiks izmantoti valsts autoceļi - Rīgas apvedceļš (A5), Bauskas šoseja (A7), autoceļš Iecava-Baldone-Daugmale, autoceļš Piebalgas-Dzelzāmurs-Ratstrauti (V5) un autoceļš Ķekava-Skaistkalne (P89).
Satiksmes ministrs Atis Švinka (P) norāda, ka "Rail Baltica" būvdarbiem pēc iespējas ātrāk jāsākas šogad posmā no Iecavas uz Lietuvas robežu, jo tas ir stratēģiski svarīgi Latvijas drošībai, kā arī projekta īstenotājiem sabiedrībai ir jārāda, ka notiek virzība uz priekšu ar konkrētiem un praktiskiem soļiem šī projekta īstenošanā.
Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.