2024.gadā aviokompānijas vadība piesaistīja investīciju bankas, lai tās atbalstītu "airBaltic" pirmreizējā publiskā piedāvājuma procesā ar mērķi piesaistīt jaunu akciju kapitālu plānotās izaugsmes finansēšanai, tostarp līdz 2030.gada beigām paplašinot lidsabiedrības floti no pašreizējām 50 līdz 100 lidmašīnām.
"Vadība paredz pēc iespējas ātrāk un, iespējams, pat 2025.gada otrajā ceturksnī sekmīgi īstenot IPO," teikts gada pārskatā.
Tajā arī minēts, ka, veiksmīgi īstenojot IPO 2025.gadā, aviosabiedrībai būs nepieciešamais pašu kapitāls un tādējādi tās bilance kļūs pietiekami spēcīga, lai nākotnē varētu piesaistīt nepieciešamo likviditāti, lai īstenotu visas kapitālieguldījumu prasības, kas nepieciešamas izaugsmes plāniem, kā arī izturētu būtiskas negatīvas tirgus pārmaiņas nākamo 24 mēnešu laikā.
"Tomēr gadījumā, ja IPO nebūs iespējams pabeigt 2025.gadā tirgus apstākļu vai citu iemeslu dēļ, vadība ir izstrādājusi bāzes budžeta scenāriju, saskaņā ar kuru tā spēs nodrošināt likviditāti līdz 2026.gadam, nepiesaistot papildu parādus," sacīts gada pārskatā, piebilstot, ka bāzes budžeta scenārijā ir iekļauti vairāki faktori, kas ir vadības kontrolē, un vairāki faktori, kas ir ārpus tās kontroles.
Tostarp bāzes budžeta scenārijs paredz pārdošanas ieņēmumu palielināšanu par 15% 2025.gadā, kāpinot gan pasažieru skaitu, gan ienesīgumu uz vienu pasažieri, kā arī sekmīgu plānoto pārdošanas un atpakaļnomas darījumu īstenošanu attiecībā uz lidmašīnām un rezerves dzinējiem, kas tiks piegādāti 2025.gadā, un citiem aktīviem.
Bāzes budžeta scenārijs arī paredz vienošanos par maksājumu un debitoru parādu grafika pārskatīšanu attiecībā uz galvenajiem piegādātājiem, vienošanos ar dzinēju piegādātāju par atbilstošu kompensāciju gadījumā, ja rodas turpmākas dzinēju problēmas, turpināt izmantot Latvijas uzņēmumiem pieejamo nodokļu atlikšanas iespēju, kā arī, ka nav būtisku nelabvēlīgu valūtas maiņas kursa vai degvielas cenu izmaiņu.