Jau ziņots, ka Kronbergs pērn septembrī aizstāvēja paša reiz virzīto un tagad Valsts kontroles asi kritizēto elektroautomobiļu uzlādes staciju projektu.
Komentējot Valsts kontroles revīzijas secinājumus, Kronbergs izteicās, ka "situācija ir slikta, tā nav spoža", taču viņš atbalsta šādu uzlādes staciju ideju un būtību.
Kronbergs pauda, ka centās šo projektu novest līdz galam, realizēt, neskatoties uz grūtībām - pandēmiju, piegāžu problēmām, kara Ukrainā sākšanos - jo nozarē tiek prasīts ievērot zaļā kursa un klimata mērķu rādītājus, kā arī izpildīt tos. "Man nenāca prātā, ka es varētu šo projektu atcelt," sacīja Kronbergs.
Kronbergs norādīja, ka daļēji piekrīt tam, ka uzlādes staciju ir par daudz, tomēr gan regula, gan iepirkuma likums nosakot, ka, ja nomā vai pērk desmit mašīnas, piecām ir jābūt uzlādes. "Mēs nedrīkstam citādāk. Un pēc plāna, kā nozarē nomainīsies mašīnas, piecu gadu laikā zemkopības resors šo kapacitāti sasniegs," pārliecināts Kronbergs.
Vienlaikus Kronbergs apgalvoja, ka, tad, kad redzējis visu projekta kopbildi, viņš uzreiz esot teicis, ka jāmaina uzsvars no tām kā zemkopības resora uzlādes stacijām uz visa publiskā sektora.
Līdztekus, Kronbergs norādīja, ka šo projektu neapturēja, jo tad ZM piešķirtais finansējums tiktu pazaudēts. Tāpat bijuši jau uzsākti projektēšanas darbi, kuri paliktu "pusratā". "Likumiski un līgumiskā ietvarā, arī vairākas reizes projektu grozot, es redzēju, kā to realizēt. Es nebiju tik lielā strupceļā, ka man bija jāpārvelk visam pāri strīpa, un beigās vēl jānoraksta ieguldītais finansējums," sacīja Kronbergs.
Viņš solīja kā Valsts kancelejas direktors palīdzēt zemkopības resoram šo jautājumu sakārtot, lai tās nebūtu tikai zemkopības resora uzlādes stacijas, bet gan publiskās pārvaldes uzlādes stacijas.
Vienlaikus viņš atklāja, ka būtu gatavs iet soli tālāk un meklēt risinājumu, kā nodrošināt, ka arī jebkuram iedzīvotājam būtu iespēja uzlādēt savu automašīnu, tur, kur to var izdarīt.