Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Sen esam aizmirsuši veco “staķika” logo jeb kāpēc uzņēmumi riskē mainīt dizainu

"Statoil" degvielas uzpildes stacija.
"Statoil" degvielas uzpildes stacija. Foto: Edijs Pālens/LETA

Vai atceries, kā izskatījās lielveikala "Rimi" logo pirms 10 gadiem? Un vai tu aizvien degvielas tirgotāju "Circle K" mēdz dēvēt par "staķiku"?  Labi zināmi zīmoli reizēm mēdz spert drosmīgus soļus, mainot gan savu nosaukumu, gan dizainu. TVNET+ lūdza ekspertus skaidrot, kāpēc uzņēmumi savu imidžu mēdz mainīt. Kāpēc riskēt?

Protams, pieradumam ir milzu spēks. Joprojām var dzirdēt, ka ļaudis saka, – viņi dosies nevis uz “Circle K”, bet gan uz “staķiku”, kā sarunvalodā “Statoil” bija nodēvēts. Putāns to skaidro ar ļoti veiksmīgu iepriekšējo zīmolu, kas ir palicis cilvēkiem atmiņā. “Ja filozofiski aizdomājas, tad tas varētu būt protests par to, ka jāsaglabā labas vērtības.”

Svarīgākais
Uz augšu